fredag 16 maj 2008

Trevligt att just Du kikar in!
Loppisfynd kan man ju aldrig få för många av....här är ännu en "korg" som fått byta färg & användningsområde!
Tror att den här är tänk för tidningar, men jag har ställt flaskor i den. Ska väl stoppa i några fler gamla prylar i den snart, men vad? Tips någon!?
Titta på de gröna gamla flaskor, de har en speciell form i botten. Snyggt, eller hur! Troligen har jag nog ropat in dom (+några till) på auktion....minns inte just nu.
Nu Kära Vänner önskar jag Er en fin helg!
Själv åker jag bort i några dagar (utan dator..), så i mitten av nästa vecka blir det nya inlägg igen från LINNEGÅRDEN.
//madelene

33 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Madeleine!
Har varit tvungen att arbeta - det är ju min säsong just nu...men nu är mässor och visningar färdiga för ett par dagar...
Har nu suttit och läst ikapp mig...oj vad du hinner med...och vackert blir det! Skickade in min mamma på din blogg och nu har hon fått inspiration till sitt nya uterum (berättade för henne hur vackert ditt var)!
Många kramar,
Bella

Sallys hus sa...

Hallå!
Va skönt att åka bort hela familjen!!!
Och utan dator...fniss...
Jag har faktiskt bestämt mig för att sitta vid datorn mindre.....jag får inget gjort...bara drömmer om allt jag ska göra...
Vilka fina saker du hittade på loppis....vita o fina blev de!!!
Korgar kan man nog aldrig få för många!
Ha en härlig helg nu!
Kram Katarina

Tidsmästarinnan sa...

vad fina och inspirerande bilder... (som vanligt!) Vitfärgsmagi, du har så rätt så :-)

önskar dig en trevlig helg!

S

Gårdsromantik sa...

Anygga flaskor. Svårt med vad mer som kan rymmas - kanske en liten kokumshämtare i vitt?

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

En gammal bok, tidning eller tavla hade varit snyggt i den, men det ser jättefin ut nu också förståss!

Kram & trevlig helg!

: )

/ Jenny

<3

Kamomilla sa...

Härlig korg och vackra flaskor är hääärliga!!
ha det skönt, vi väntar snällt här på din återkomst.
Kamomilla

Grindelunda sa...

Vackra gröna flaskor i vacker vit hållare.

Önskar er allt gott på er tripp!!
Vi hörs och syns.
Kram från Gunilla

Anita sa...

Så flotte loppe tingene dine ble!! Utrolig hva litt hvitfarge gjør!!! Ha en strålende helg!

Nygammalt sa...

Oj så många fina inlägg du har hunnit göra. Så mycket fint du har hunnit köpa på dig genom tiderna. Den där kommoden hade jag gärna haft.

Sköt om dig och hoppas att ni hade en skön helg.

Kram.

hemtrevnad marie sa...

Så skönt att resa bort tillsammans några dagar!
Så fint du har gjort med alla korgar och vitmålade lådor...användbart till det mesta!!
Ha det härligt på resan!
kramis

Färjtorp sa...

Men så snygg låda med flaskor eller var det kanske en korg..

Ha det så skönt under ledigheten!
Kramar Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Den korgen passade jättebra till dina flaskor. Jättesnygg i vitt. Trevligt med en utflykt med familjen.

Ha en bra helg!

Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

go kväll madelene! vilken härlig korg du fyndat, vacker med de gamla flaskorna! ha det gott! varmkram lotten

MOONLOVER´S sa...

Hoppas ni får det riktigt mysigt nu men många fina loppis fynd. Jag har ångest inför i morgon,tror kiwok att snott mat av eddi så hon ser ut som en julgris ju=( jaja det var väl inte hela världen heller. kram så hörs vi till veckan vännen.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å gud så snyggt! Enkelt medn snyggt! Grönvitt , fin låda för flskorna och så det grönrutiga tyget under, läckert! Mari.

Jenny sa...

Jag som trodde jag har hittat alla underbara bloggar, men så hittar jag din, jag hittade den för flera timmar sedan, men sitter fortfarande kvar med hakan i knäet. Vilken underbar blogg du har :-D

Hoppas du har en underbar helg
Kram
Jenny

"M" sa...

Oj vad vackert...jättefint med vita pellisar i vit korg...

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!! Hoppas att du haft en skön helg på resande fot!

Vilka fina saker på vackra bilder!!

Här rullar dagarna på alldeles för snabbt...i eftermiddag väntar fotbollsmatch för sonen, mot grannortens 7-8 åringar. Det blir ett spännande derby. Igårkväll var det grillning tillsammans med goda vänner.....

Nu måste jag ta mig ner i duschen...sonen börjar bli orolig att jag ska åka i morgonrock till matchen...att gå och asa i bara nattsärken till efter lunch är skönt ibland!

Ha det bäst, stor kram!

Marie sa...

Vilken underbar korg med vackra flaskor i.

Hoppas du och familjen har det riktigt mysigt!
Kram Marie

Maria sa...

Hoppas att du har haft en skön helg!

Den där korgen är ju perfekt för flaskor, kan ju stå i ditt fina skafferi! Eller till förvaring av barnböcker kanske?

Karin Lindström sa...

Hej!

Härliga bilder och saker du visar, korgarna är underbara.
Hoppas ni haft det bra!
kramar
Karin

Annas skattkammare sa...

Vackert med korgen och flaskorna, jag är själv barnsligt förtjust i flaskor och korgar! =) Jag har en korg jag haft flaskor i, den ska få lite linnehanddukar och servetter i sig med lite annat krafs! =) Kram /Anna

Beas sa...

Jag skulle tillföra något grönt till den...en liten slingrig "Hjärtan på tråd" som lite nyfiket letar sig ut över kanten. :-)

Superfin! Tänk vilka fina fynd man kan göra. Jag är supersugen på att ge mig iväg på loppisrunda med ungarna idag, men jag känner att jag inte har råd med det. Vill spara mina pengar till nästa helgs "billuckeloppis" :-)

Ha det underbart!

Kram Bea

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hejsan!

oj så mycke fina bilder jag missat.tänk vad lite vit färg kan åstakomma...hihihi..

Ha en trevlig tripp...

Kram nilla

Anonym sa...

Vilka fina korgar du visar upp : ) Jätte fint med pelargonerna i!

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Smycka dig sa...

Mysig korg och den ser ju nästan modern ut i vitt!

Jag ska på loppis i morgon och jag längtar redan;D

Ha det bra
Kram
Lotta

vitating sa...

Jätte fin låda, jag skulle sticka ner en plättar i luften brevid flaskorna, superfint!

Hoppas du får en härlig tripp!
Carpe diem!
Kram Maria

A home far away sa...

Jag tycker inte du ska krångla till det, en murgröna eller någon annan härlig grönväxt skule nog bli fint?

Kram från Singapore

Bonnie´s vita rum sa...

Första besöket här för mig! Kommer gärna igen!
Kram Bonnie

Annika sa...

Hej!
Fin korg passar bra till dina flaskor...Vad skönt att få vara borta ett tag...Hoppas ni har det bra...
Ha en härlig vecka
Kram Annika

Annika sa...

hej! Ännu en ny fin blogg att besöka. Hittade Dig idag. Vilka fynd Du gjort!! Synd att ´man bor så långt bort från Din loppis annars hade det varit kul att besöka den. Skåpet från grannen blev jättefint. Ska bli spännande att se vad lådorna blir till.
Ha det så Gôtt. Annika

Designe sa...

Så himla vackert med alla dina vita korgar du visade i inlägget nedan! De blev verkligen superfina! Fin "tidningskorg" oxå, passar ju kanon att ha flaskor i!
Ha det gott! Kram :)

Hem och Lycka sa...

Vackert med flaskor, jag tycker det är otroligt fint.. kram!