onsdag 7 maj 2008

LOPPIS

I helgen hann jag oxå in på några loppisar. Det blev lite smått & gott som förmodlingen snart hamnar under s.k "vit magi-trolleri"


Jag har köpt ALCRO halvblank täckfärg VIT nr 401 för att måla en jättefin gammal kommod med. Den passar inte in någonstans i hemmet, som den ser ut nu, avlutad! Men samtidigt känns det lite dumt att måla över.....så det kan nog hända att den hamnar i min loppis i stället. Alla gillar ju inte vitt & kanske blir nån glad då de får syn på en omålad kommod.
Till salu:
Du som bor i närheten av Strömsund/Lövberga är Välkommen hit på gårdsloppis i helgen. Skylt vid 45:an & lätt att hitta.
Lördag 12-14
Söndag 12-14
Sen vill jag ge en STOR KRAM till Alla mina besökare som gör bloggen värd att leva ett tag till.
Till mina Kära bloggvänner sänder jag en extra Kram, för jag hinner inte kommentera hos alla, fast jag skulle vilja. Är som Er, man har ju fullt upp med en massa inspiration som måste genomföras såhär på våren & man njuter, eller hur?
KRAM KRAM KRAM
//madelene

16 kommentarer:

Prästgårds Maria sa...

Nej, tyvärr fick jag inget mejl av dej. Så jag mejlade dej istället.
Om jag har möjlighet så kommer jag till din loppis på lördag.
Det ser jättefint ut!
Ja, visst är det massor att stå i nu på våren. Många projekt.

KRAM

Anonym sa...

så bra då kommer jag i helgen;) Jag ska polera bilen medans A håller på med veden,men ett loppisbesök hinner man alltid med. PN ringde hit i kväll,jag hade ju skvallra för lars att vi inte hade något varmvatten*fniss* så peter ringde ju som sakt och nu blev det bra=) man är ju dummare än tåget på rör osv. Skönt med varmvatten igen! kram

Anonym sa...

Japp, det är helt rätt på våren njuter man. Sedan är det ju så med bloggen att ibland hinner man göra inlägg och kommentera mycket och ibland lite men det är okey tycker jag för man ska inte känna att det är ett måste, det ska bara vara roligt och lustfyllt
Kram Lena

Kamomilla sa...

Önskar jag kunde hoppa på flyget och komma dit och handla!!...

Annas skattkammare sa...

Vilka fina fynd du gjort! Låter kul med loppis, synd bara att du bor så långt bort! =) Kram /Anna

lottens vita och gröna sa...

oh din loppis hade jag gärna kommit till om jag bodde lite närmare..underbar kommod! varmkram lotten

Maria sa...

Lycka till med loppishelgen!!

Tidsmästarinnan sa...

men attans att man inte bor lite närmare hörru!!

Kram tillbaka och lycka till med loppisen!

Grindelunda sa...

Vackra loppisfynd du gjort. Kommoden var för fin...kan du hålla dig och inte måla? ;)

Vad kul att det passade den 27/5. Då siktar vi in oss på en liten utflykt till Englamaria :) :) :)

Må så gott så länge. Om jag hinner kanske jag gör ett besök till helgen. Men på lördag är det konfa. och ev. ska vi greja ved på söndag, men om inte så dyker jag upp.

Kram kram från Gilla

Designe sa...

Så fina loppissaker du hittat! Och kommoden är ju fin även träfärgad om man har mycket vitt till!
Lycka till med loppisen! :) Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

JÄKLAR!!! Just en sådan är jag på jakt efter, tusan, inte går det ju sända den heller, blir alldeles för dyrt, suck.. den blir nog inte svårsåld, ha en trevlig ochn solig loppis i helgen, lycka till! Mari.

Anonym sa...

Jag har en gammal skänk här hemma som jag inte vet om jag ska måla vit eller inte. Någon har ju tidigare lutat av den och jobbat massot för at tden skulle bli trären... Ska jag bara ta färg och måla på nytt?

Fin och inspirerande blogg du har!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Helt klart rätt...njut istället för att blogga...hihihi..jag bloggar lite så där emellan åt...brukar lägga ut nytt på morgonen innan daggen torkat..*LER*

Man vill ju bara vara ute i solen...hihihi...
jättefin kommod..den säljer du snart!

Önskar dig en underbar solig pingsthelg med massor av mys å fika...

~~*Kram Nilla*~~

ESMERALDAS HJERTE sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ som jeg kunne tenkt meg å ta en tur til din loppis!!!! Du har såå mye nostalgisk vakkert....

Ønsker deg en deeeeiilig helg:)

KLEM

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen! hoppas att du haft en strålande helg, med massor av sol och köpsugna loppiskunder!!

Här känns det som om det vore semester!Trädgårdsarbete, grillkvällar med vänner, sen sänggång, sköna sovmorgnar och avkoppling! det blir svårt att återgå till vardagen imorgon....

Jag är just nu urusel på att besöka alla bloggar, viljan finns, men varken tid eller lust... Nu drar vårlivet desto mer! det är ju så härligt med solen efter förra sommarens ihärdiga regnande! De grå dagarna kommer igen, då blir det mer tid över för bloggeriet....

Ha det gott, kram!

Grindelunda sa...

Ja, som du såg dök jag ej upp i helgen.
Men det blir väl fler tillfällen :)

Hoppas ni haft en skön helg.
Kram o godnatt från Gunilla