onsdag 21 maj 2008

Hej!
Nu är vi hemma igen efter några intenssiva dagar i stugan då jag även passar på att handla in lite fina saker till min gårdsloppis . Så idag bjuder jag inte på några skönhetsbilder....
(ett härlig kaos.)




Familjen har fått hänga med mig på en massa roliga (enligt mig) "smultronställen" där jag har handplockat in nya/gamla saker som ska säljas vidare här i sommar!! Det blev en del grejer till hemmet oxå. Dom visas när de har hittat en bra plats....
Så i morgon ska jag försöka få nån ordning & sätta priser på saker & ting. Sen är det väl bara att öppna igen! Jag skriver här på bloggen då det är dax.
Tack för alla snälla & söta komlimanger för mina vitmålade blom/tidning/flask-korgar.......Å, du....jag har köpte några flera i helgen!!
Inom kort blir det fler inlägg från mig.
Ha det gott.
//madelene

22 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så roligt att köpa in gamla ting!

Tänk att få botanisera bland alla dina fina grejer.

Kram Maud

Kamomilla sa...

Oj lyckans du som har så kul! Det där är ju rena önskedrömmen!

Vardagslycka sa...

Vore spännande med ett besök i din loppis!
Ha det gott.
Kram, Carina

Lilla Blanka sa...

Åhh vad härliga bilder, ser en massa som jag vill ha..åh, den där lååånga knoppbrädan vill jag verkligen ha..vad synd att jag bor mååånga måååånga mil från Jämtland *snyft*
Kram
Mia
Ps ang.oljan med vitt pigment så funkar den jättebra på gulnat trä. Min man körde med Trall-rent så träet blev nästan som nytt o sedan oljade han..tycker verklgen om det ljusa nu :) Lycka till!

Maria sa...

Det vore verkligen kul att få ta en runda i din gårdsloppis! Kanske kan det bli av någongång. Vi funderade först på någongång i sommar, men nu gissar jag att semestern blir genom Dalarna ner till Stockholm istället...

MOONLOVER´S sa...

Men gisses så du har fyndat;) Lätt gott med en stut=) jag har vräkt i mig dricka,kakor och bullar....Not good,jag går väl upp dom där kilona jag gått ner nu=)haha,men vad gör väl de,bara man mår gött. Du det var så lite så,jag var ju ändå in å handla själv så. Jo fågel.. fanns på hennes sida=) skulle vara en pinne oxå men den skulle jag få sen=) kram på dig min rara vän

Anonym sa...

Vilket härligt kaos - låter underbart att få fara omkring och köpa in gamla härliga prylar (söndagsloppis hela veckan lång)!
Ska bli spännande att få se mer...
Kramar,
Bella

Marie sa...

Tänk vilken dröm att få gå runt på din gårdsloppis och kika på alla saker! Älskar knoppbrädorna!

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

Hagbacken sa...

Tack för din gulliga kommentar!!

Vilken fin sida du har...kul att ha hittat hit!

Önskar jag kunde komma på din loppis....

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur du har som gjort en massa fynd. Ska bli väldigt spännade att se vad det blev. Vilken otur att du bor så långt i från mig. Skulle ha varit kul att vara på din loppis.

Kram Ullis

H ennA sa...

Åh så mycket fina prylar jag ser! :-P

Ha en bra dag!

Kram Anne

faster atta sa...

Så mycket härligt!!! Synd att du har din butik så långt ifrån!

Grindelunda sa...

Ojojoj... vad grejor. Så spännande det ser ut. Ser fram mot vår utflykt på tisdag. Vi hörs.

Kram från Gunilla

ängeln i vitt sa...

Hjälp vad mycket fint jag ser. Där vill jag gå och vrida och vända på allt :=)

Kram Carina

nea i det gula huset sa...

Åhh..din gårdsloppis skulle man ju vilja komma på. Du ser ut att ha massor med "vill ha saker"!
Synd bara att det är lite för långt att åka "bara" för en loppis!

Ha en bra dag!
/Nea

Sallys hus sa...

Rackarns vad synd att du finns så långt bort!!
Såg en hel massa saker jag skulle vilja ha!!!!
Knoppbrädan, halvmånebordet, tallrikshyllan, mm...
suck!!

Ha en mysig helg!
Kram katarina

Designe sa...

Oj, va mycket du har fått in i din bod! Såg en lång fin knoppbräda där på bilden! :)
Det skulle va kul att besöka dig..man vet aldrig vad man hittar på i sommar! :)
Trevlig helg! kram

sommar-rummet sa...

HEJ!
Du tyckte det typ va rörigt inne i din loppis, då skulle du se hur det ser ut där ute jag har tänkt ha min i sommar... Just nu bara fyller jag på, får tahjälp av nån vänlig familjemedlem senare å försöka få lite ordning :-) Ha det gott! KRAM

Karin Lindström sa...

Hej!
Det skulle vara spännande att besöka dig! Loppisar är ju alltid kul.
Må så gott
Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken underbar loppis du har och väggarna blev så bra i vitt, ett riktigt frossarställe! Ha en bra helg där! Mari.

Frida sa...

Där finns det många fina saker ser jag. Måste vara roligt att ha en loppis. Vilken fin blogg du har!
Kram frida

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!!
vad härligt det ser ut i din loppis! Kan tänka mig att man skulle kunna hitta en hel del där att ta med hem!

Hoppas att allt är bra med dig! Jag är just nu sämsta tänkbara bloggvän, men jag tänker ofta på er som finns här ute! Tiden räcker inte till denna tiden på året, allt ska hända före skolavslutningen i min lilla värld! Så är det då man finns i skola och fritids....Men det mesta är roliga saker!
Vädret här är härligt! Soligt och ca 20 grader så gott som dagligen, igårkväll satt vi ute & grillade till halv åtta, sen intogs sofforna för mys vid tv;n. Snart ska jag ge mig av till frissan, ska bli sååå skönt att få fräscha upp håret! I eftermiddag väntar fotboll för mannen och då har jag lovat barnen att vi ska vara där.
Önskar dig en riktigt skön fortsättning på helgen! Stor kram!