söndag 11 maj 2008

Rost & Rosor har skickat en liten utmaning som jag tänkte försöka mig på. Man skulle visa vad man samlade på i skåp & lådor. Nu gillar ju jag att ha fina saker & föremål framme. Vi har tex inga överskåp i köket, utan öppna hyllplan, tallrikshylla där allt finns nära till hands & så är det ju fint att titta på oxå. Sen har jag så tur, för vi har ett stort skafferi som gömmer tråkiga plastbunkar & kastruller osv. Tänker inte visa dom...lovar!
Jag är nog lite av en samlingsmänniska ändå. Det finns ett flertal kannor, plåtburkar, bonader, udda stolar, glas & porslin m.m. Fastnade inte på bild just idag, men....
(linneskåpet i sovrummet)

Gammalt sänglinne tycker jag är fint & det är myyyycket bättre kvalté än dagens lakan.
Blåvita krus är jag jättesvag för. Om ni hör nån som skriker & bjuder på dessa under en auktion så....Japp, det kan vara jag! Har haft 15st, men har faktiskt sålt några & syster & mamma har fått varsit.
(några krus ur samlingen)


Gillar att läsa böcker, men de säljer jag inte & då hamnar de i lådorna istället.
(favorit böckerna sparar jag...)

Hoppas Du får en jättehärlig dag & en Toppen start på den nya veckan!
//madelene

24 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så ljuvligt linneskåp - dom kommer väl fram och luftar sig emmellanåt?

Dom där krusen är jag väldigt svag för också.

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon...KIkar in lite hastigt innan en ny arbetsdag.....Är sååå trött av att gå upp tidigt efter den sköna helgen och skulle gärna fortsätta i det behagliga tempot....
Vad mycket fint du har i dina gömmor! De blåvita krusen är verkligen fina och kan ge ha-begär!
Ha det bra idag och lycka till med dagen! Kramar till dig!

Kamomilla sa...

Härligt linneskåp med härligt innehåll. du har så rätt när det kommer till kvaliteten. Det finns inget som går upp mot gamla rejäla lakan!

Jag älskar såna där blåvita krus jag också, men de börjar vara ganska dyra.

Ha en bra vecka!
Kamomilla

MiaMaria sa...

Hej!

Här händer det em nassa. Vilket skåp du fick av grannen. Och så vackert du har i ditt linneskåp.

Och en massa härligt loppisfynd......

Må så gott denna vecka!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

underbart linne!!!

Älskar oxå gamla lakarn å örngott.

Ljuvliga krus...vill ha i mitt skafferi.

Kram Nilla

Maria sa...

Härligt med ett gammalt linneskåp!
Ser att du har endel samma bokfavoriter som jag! Jag har alla mina pocketböcker i lådor. syns ju tyvärr inte då, men samlar mindre damm.

Grindelunda sa...

Jag har också några såna krus i olika storlekar. De är riktigt vackra. Det brukar komma sommarblommor i mina.

Vilket härligt linneskåp med innehåll. Fräscht och fint.

Jag är hemma och är ledig nu. Slutade tidigare efter en lång arbetsvecka. SKÖNT! Så nu ska jag snart hämta lilla fröken på skolan.

Må så gott! Kram från Gunilla

Designe sa...

Vilket superfint linne(a)skåp! och fina krus oxå! Det är verkligen fräscht med blåvita krus! Ha en fin vecka! Kram :)

Anonym sa...

ja den är himla söt,sitter och tittar namn nu,det ska börja på N... Så vi tänker på Nico,Nilak eller Nok,men Nok är ju rätt likt kiwOK på slutet så det passar väl inte .... Jo jag är bättre i dag,men halsen är väl inte helt ok ännu. kram på dig

Hagbacken sa...

Hej och tack för kommentaren! Kan inte minnas jag varit in hos dig heller....jättefin sida har du iaf!!

Kul...återkommer!!

Kram på dig!

Unknown sa...

Hejsan hoppsan!
Va mysigt du har det!! Och så flitig du är med att måla, pyssla och dona!! Så fint allting duktiga lilla du...=) Ha en ljuvlig vecka...kramar Malin

Karin Lindström sa...

Hej!
Kul att se vad du har i dina gömmor! Underbara saker och bilder!
Hoppas loppisen blev lyckad, skåpet blev verkligen fint och perfekt att visa saker i. Är väl lite skadad, kollar alltid in sånt som är bra att displaya saker i och på. Det är något man ständigt jagar när man har butik.

Ha en fortsatt härlig vecka!
Karin

Annas skattkammare sa...

Kul att se vad som döljer sig i samlingen. Den översta bilden med linneskåpet är ju så fin, ett sånt skåp vill jag ha! =) Ha det gott! Kram /Anna

Goa sa...

Hej hjärtat!
Gissa om jag blev glad när du tittade in..:) Jag är ju så snurrig i bollen och surrar runt överallt, utan att lämna kommentarer!
Men soooom jag har tittat här inne hos dig nu och njutit och blivit alldeles lycklig..:)
Vackert...bara massa vackert..:)

Hoppas du mår väl och att livet leker!
Min största kram är din!
Ha det bästast...alltid!
Kraaaaaam...

Marie sa...

Vilken underbar bild på linneskåpet med dess vackra innehåll! Håller med om att gammalt sänglinne är av mycket bättre kvalité.
Ser att vi har en hel del likadana böcker, jag gillar också att läsa!

Ha en bra vecka Madelene!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

härligt fint ser det ut när du öppnat dina gömmar för oss, så vackert linne du har! varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för din kommentar hos mig. Kul att hitta in på en ny sida. Jättemysig blogg du har. Blåvita krus gillar jag också. Har en favorit efter mormor, påminner mycket om ett av dina.

Sköt om dig! Ullis

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket helt underbart skåp du har fyllt med vackert sänglinne, snyggt! Och fina krus, jag gillar såna, så gammeldags och hemstrevligt... ha en fortsatt skön vecka!!! Mari.

Anonym sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mig!
Vi har ingen häst, så till det används inte vårt stall, men det används till bilgarage, cykelförråd, vedlider och som skräpsamlar ställe!

Anonym sa...

HEJ IGEN!
Tack för senast. Det var så roligt att besöka din loppmarknad, så mycket fina saker.Vad underbart att bo så idylliskt och så bra för barnen. Även roligt att se och känna igen ditt fina uterum som jag känner från bloggen.
Piedestalen blev sååå fin på plats. Jag önskar nästan att jag vore bloggare så jag fick visa alla.
Kram från Ulla

Grindelunda sa...

Ja, mina pelargoner bär jag ut och in. Nu har det dock varit för kallt några dagar, så de får bo inomhus.

Spinning var kul...men jag är en obotlig fikaoman så jag kommer aldrig att späka mig och träna ihjäl mig. Däremot så MÅSTE man äta och fika om man tränar..och det är ju toppenbra ;)

Godnatt och kram från Gunilla

Anonym sa...

Vad vackert du har det i ditt linneskåp.Och bara vitt det ser så fräscht ut.Lite samlar människa blir man nog vare sig man tänker på det eller ej. Jag samlar inte på nåt medvetet men samlingar blir det ändå.Öppna hyllor i kök tycker jag är mycket finare än överskåp, speciellt om man ställer de finaste sakerna framme då förståss. Kram Katta

Hagbacken sa...

Tack för din gulliga kommentar!//Linda

Magdalena sa...

hvilket vakkert sengetøy du har.... herligt!! krukkene også! stor klem til deg for denne vakre bloggen! om du går inn i min blogg nå, viser jeg bilde av sengelaken som gardiner...