tisdag 27 maj 2008

EnlgaMaria

Idag var vi några glada (pratglada!) som begav oss ut på utflyktutflyktsdag. Vi hade så mysigt!! Kosan styrdes mot butiken EnglaMaria
Där fanns sååå mycket fint som man gärna ville ha.

....glasklockor, kungakronor, zink & "luffarslöjd"...

....flugskåp, brädor, hjärtan & kort....

Gunilla märkte nog inte att hon hamnade på bild!? Gissar att hon fokuserade på sina inköp.


(Klicka på bilderna så förstoras dom)

Butiksägarinnan bjöd oss på kaffe & krämbullar, under tiden vi kikade runt bland alla härliga inredningsdetaljer.
Tack snälla Du.
Nu har jag packat upp det som fick följa med dig hem, men det får ni se en annan gång. Många STORA Kramar
//madelene

15 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Där skulle ja också vilja strosa runt och shoppa......

HA´det så gott!
MiaMaria

Kamomilla sa...

Hjälp ändå ett sånt drömställe! Härliga skatter!

Designe sa...

Ojojoj så mycket fint och va trevligt att ni blev bjudna på fika oxå! mums.. :) kram

Ullis/Leva på landet sa...

Åh vilka härliga bilder. Brukar besöka webbutiken, gillar väldigt mycket som hon har.

kram Ullis

Annas skattkammare sa...

Åhh ja där har jag oxå handlat några gånger, fast i nätbutiken förstås.. det finns ju så många fina grejer! Kram /Anna

MOONLOVER´S sa...

så mysigt de såg ut där=) tror vi åker ut till stugan efter vi tittat på marknaden=) Det skulle ju bli toppen väder så man måste ju passa på att åka dit då=) kram på dig vännen

Ljuva ro sa...

Härligt, underbart, lockande! Vilken mysig butik!

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!!!

Vilken mysig tur ni varit på!!! Är riktigt nyfiken på att se vad som fick följa med dig hem!

Här har vi idag haft en dag då vi inte gjort några måsten, bara varit ute i solen! Det stramar minsann lite på bakbenen känner jag...barnen har premiärbadat, men dte är inte min grej...lite av en badkruka sedan man blev "stor"....När jag var barn badade jag jämt!

Ikväll grillade vi och sedan satte jag mig här...var flitig och gjorde minsann nya inlägg på båda sidorna....det blir inte så ofta!
Även om bloggandet just nu är lite sporadiskt så är jag hos dig desto oftare i tanken!

ha det gott, stor kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken otroligt fin den EnglaMaria verkar vara i Jämtland, mycket vackert... och ditt uterum kan man faktiskt dö en smula för, det är såååå fint! Mari.

vitating sa...

Jätte mycket mysigt! Förstår att det inte var svårt att shoppa loss där!
Jag har tävling hos mig, missa inte det!

Kramis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!

Hon har sååå mycke fina saker till bra priser oxå....
Super duper trevlig är hon oxå..*LER*

Astrid lindgrens värld är bara så mysig.Skulle kunna åka dit utan barn oxå...hihihihi..
Ta er tid att åka dit.Det är det väl värt.

Kram nilla

sabina sa...

Vilken härlig utflykt! Det ska bli roligt att få se dina inköp!

Anonym sa...

Roliga praliner :)

Brunkullan sa...

Jag har fortfarande inte hittat dit. Skäms! Men det ska bli snart lovar jag mig själv!
Så mycket fint på bilderna:)

Imorgon har Tobbe match i strömsund, så jag kommer till dina trakter i någon timma:)

Susanne

Anonym sa...

Vilken tur att du påpekade att man kan se bilderna i större format...det blev ju en helt annan bild...hur mycket som helst att se! Shoppingsuget steg något alldeles rysligt, för att inte tala om ha-begäret...
Spännande att se vad du valde bland alla dessa godbitar...
Kram,
Bella