måndag 8 december 2008

Ljus, Snö & Julkort

Utanför dörren är det vitaste vitt av snö, det är så vackert. Eftersom det är ganska kallt idag -14 så får det bli en "innedag", (inte mig emot...)


Då passar jag på att tända en massa ljus som höjer stämningen när man pysslar på. De tre små ljuslyktorna i pressglas är köpta på DollarStore för 20kr! Zinktags från Hemma hos Dej.
I en vrå i köket får lilla maileg tomtenissen sitta & vila på köks-soffan.




Förra veckan var vi på kyrkis-avslutning & där inspirerade Grindelunda med sina vackra julkort. Så igår kväll så tillverkade jag några som oxå fastnade på bild!


På andra advent var hela familjen i kyrkan. Där fick barnen vara med & ställa i ordning julkrubban efter att ha letat fram figurerna som låg gömda lite varstans i kyrkan. Sedan kom tomten med varsin klapp till barnen & det blev sång & fika. En uppskattad & trevlig dag!
Här står en av mina Jesus-figuriner & inväntar julen....


Det fick bli en liten blandad kompott från mig idag. Må så gott!
//madelene

31 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vacker Jesusfigur du har!
u blev jag riktigt sugen på en sån bland mina madonnor.

Kram Maud

Grindelunda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Grindelunda sa...

Såna fina stämningsfulla bilder du visar. Var tvungen att titta in till dig och vila från hemtentan en stund.

Din Jesus är jag lite avis på ;)´Om du skulle springa på någon så får du gärna tipsa.

Kram från Gunilla

Brunkullan sa...

Så söta pressglaslyktor! Dollarstore sa du!?
Får kolla i Svenstavik då när jag har vägarna förbi:)

Susanne

Magdalena sa...

....mye vackert hos deg~~~~

kram
magny

Stina sa...

Härligt med alla ljus i vintermörkret.:-) Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hej! Men vicken fin blogg du har! Dig kommer jag lägga till som favvo på min inredningblogg (ja, jag har en sådan också http://kagaborg.blogspot.com)! Då är det lättare för både mig och andra att hitta till dig. Hoppas det går bra!

Å om du vill vara med i tävlingen så får du det, trots att det var för sent :) Jag förlänger nämligen tävlingen till imorgon. Har inte tid att dra vinnaren ikväll. Jag har för mycket på jobbet...det märks va!? ;)

Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken underbar vit vinter ni har hos dig! Här är det grått, plusgrader och regn!

TACK för din hälsning! Förstår om du anat nåt..från att ha varit flitig bloggare till nästintill osynlig...fniss....Mår ganska bra nu, men är såå trött! Kan sova hur mycket som helst känns det som....
Ville hålla det "hemligt" i bloggvärlden så länge som möjligt, men nu då ultraljudet är avklarat så känns det ok att berätta!

Ha det mysigt! Vi hörs av! Kramar!

Malmkakan sa...

Härliga adventsbilder du visar! Inte är det så att du är från Lövberga som ligger vid Strömsund i Jämtland?
Kram, Cecilia

Viveka i Bläckhornet sa...

Skönt med innedagar också.
De där söta ljuslyktorna var ju riktiga kap...

Kram Viveka

Malmkakan sa...

Hej igen! Va kul! Jo det är så att jag har tillbringat så gott som alla mina somrar i Strömsund. Närmare bestämt i Strand där min morfar och mormor han en par stugor mitt uppe i de djupaste Jämtlandsskogar. Bodde oxå nästan ett år i Strömsund. Gick i 7:an på Vattudalsskolan ( heter den väl ). Min bästa vän under den perioden hette Elisabet Roos. Någon du vet vem det är? Jag är 36år och tror hon är ett år yngre än mig...
Kram, Cecilia

Malmkakan sa...

Du ser, världen är liten ibland. Då får man väl se till att besöka din gårdsbutik när man åker orrut nästa gång!
Lägger med din blogg på mina favoriter så jag inte tappar bort dig!
Trevlig kväll på dig oxå!
/Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Så kallt ni har. Här har vi haft nollgradigt hela dagen, så det har töat lite. Så fina bilder du visar. Det är ju mycket man ska hinna just nu. har inte heller hunnit titta in så mycekt hos alla på sista tiden.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Kamomilla sa...

Mysiga bilder.
Minus 14 grader? oj!!

Mitt hvite hus sa...

Helt nydelige bilder du viser=) herlig stemning=)
Klem Kerstin

Milly Axling sa...

Vilken vacker blogg du har massor av fina saker att titta på. Ser att du bor i Jämtland. Min mamma härstammar från ångermanland. Hon är uppvuxen i Tåsjö som ligger nån mil från Hoting.
Det är så vackert där uppe kanske det blir en tur uppåt i sommar.
Ha en bra jul.
kram Milly

heavenandearth sa...

Hej!
Vilka stämmningsfulla bilder du har tagit! De små ljuslyktorna tycker jag var jättefina på brickan!
Korten blev också jättevackra!

Kikar väl snart in hos dig igen..här är så fint!

Kram! Iréne

spetsar och änglar sa...

Vackra stämmningsfulla bilder!
Åh Jesusfigurinen är så fin.

Kram

Anonym sa...

Jättefin jesus figurin. Vet du var man kan köpa dessa. Hälsningar Cristina

Lisemoren sa...

Så stemningsfulle bilder, har dere det virkelig så kaldt. Huff. Jesusfiguren var veldig fin : )

Marie sa...

Så mysiga och stämningsfulla bilder och oj vad vackert det ser ut med all snö. Här har vi gråväder och barmark, skulle så gärna vilja ha lite snö till jul.

Ha en trevlig kväll Madelene!
Kramar Marie

Grindelunda sa...

Tusen tack själv...vad du är go och snäll :)

Jag vet inte vilka de är som har B&B. Men jag vet att de har köpt prästgården och har verksamhet där. Ska forska lite mer, det finns säkert upplysningar på "pastors" eftersom det är församlingen som sålt gården.

Nu ska jag hoppa i säng. Känner mig lite småvissen, så det är nog dags att nanna.
(fina julkort Du gjort förresten ;)

Kramen från Gunilla

Hanna & Hugo sa...

Vilken fin blogg du har...
Va kul att jag hittade till dig. hit kommer jag att återkomma.
Kram Maria

Millygarden sa...

Åh du har en sånn fil skål på fot!! jag tycker den är så fin!!

Fina stämnigsfulla bilder...

Kram Marina

My Lovely Home sa...

Du har en sån fin blogg! dina bilder ger mig jättemycket inspiration, Tack! Kram Johanna

My Lovely Home sa...

Hej igen=) du har varit inne hos mig förut,jag har bara bytt namn på bloggen, hette förut lantlig charm. Jag har slagit ihop butiksbloggen och andra bloggen till en. Har även bytt namn på butiken som hette Änglaboden förut. Ja jag vet det låter snurrigt hi hi Kraam Johanna

Anonym sa...

Det var en härlig blandning du bjuder på...inspiration som alltid! Såå vackert med all snö...undrar om det är den som fattas oss andra...och kanske anledningen till att vi inte hittar den rätta julstämningen...vad vet jag...men jag blev inspirerad av ditt inlägg!
Jag har utlottning hos mig om du vill vara med.
Önskar dig en underbar tredje advent!
Kram,
Bella

A home far away sa...

Oj så mycket snö och kallt ni har, -14...härligt!

Här är det +30...varmt o fuktigt, hihi.

Otroligt fina och stämmningsfulla bilder du visar idag

Kram Gunilla i Singapore

Annika sa...

Hej!
Så vackra bilder du visar....Gillar lyktorna dom är jätte fina.
Hoppas du haft en fin Lucia och en trevlig 3:e advent.
Kram Annika

lavendel mio sa...

For noen nydelige bilder det er i bloggen din.Har ikke vert her før ,men kommer garantert tilbake:)

Ønsker deg et riktig godt nyttår:)

Anonym sa...

Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!