söndag 21 december 2008

Nu står Jul i snöig port, knackar på & myser...
Kära Barn släpp in mig fort, här står jag & fryser...



Granen står så grön & grann i stugan.....
Tralla la, la, tralla.....







Idag har jag & barnen gjort godis-snickers, lite liknande som Ernst gjorde i sitt Jul program igår. Mumisgt blev det.
På eftermiddag var svärföräldrarna här på middag & i morgon ska hela familjen fara runt & hälsa på släkt hos & vänner. Julen är ju till för att umgås.....hihi!!
Ikväll ska det mysas framför tv:n...heart brake hotell!
Kram till ALLA på 4:e advent.
//madelene

20 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder! Nu börjar det närma sig...spännande tycker barnen, förstår jag, med alla klapparna under granen! Ha det bra så hörs vi snart! Ps. Det blev inte det skrivbord som jag pratade om, nu står det ett gammalt avlutat där istället, precis som jag ville! Hi Hi!/A-M

Mia sa...

Härliga julbilder du bjuder på!

Ha en riktigt mysig jul!
Kram Mia

Dubbelörn sa...

Härliga julbilder, blir så avis på dig som får bo norröver...

Önskar dig en skön o härlig jul!

Stor varm julkram

Eddan sa...

Vilka härliga bilder,det är mycket julstämning i dem!

God Jul!

/Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin er gran blev. Fr riktig julstämning när jag tittar in här.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Viveka i Bläckhornet sa...

Men du vilka härliga bilder du bjuder på. allt ser så mysigt ut.

Vill önska dig en riktigt fin jul

Kram Viveka

Lilla Blanka sa...

Hej!

Så ljuvligt juligt och mysigt ni har det..härliga bilder!

Snickerskakor ja, det fick jag beställning på idag av lilla sonen..så det blir det nog i morron :)

Kram och ha en jättefin JUL!
Mia

Madicken sa...

Så mysigt och juligt ni har det! Slår mig gärna ner en stund i soffan och njutar av allt fint! ;O)

Ha det så bra så länge och GOD JUL om vi inte hörs innan dess!

P.s Du har väl inte missat tävlingen i lucka 19 hos mig? D.s

Kramis!

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder fra ditt vakre julepyntede hjem.

Ønsker deg og dine en fredfull julehelg
Klem Kerstin

Maria sa...

SÅ mysigt ni har det! Här fick jagh riktig stämning! Önskar er alla en riktigt fin jul!

Magdalena sa...

men sååå vackert alt sammen....!
har gamle kofferter på et skap på sovrummet...
ønsker deg og dine en vakker julehøytid...~~~~~~*
hilsen magny

Grindelunda sa...

Så juligt och fint det är hos er. Jag och Maja ska se på jul med Ernst nu. Vi har spelat in det.

Jag har jobbat några timmar idag. Bl.a. repat med musikerna inför konfan på trettondagen...men nu ska jag slänga mig ner i soffan och njuta av..Ernst ;)

Må så gott, och ha en fridfull jul!
Kram från Gunilla med familj

gamla skolan sa...

Vilket vackert hem ni har och så mysiga bilder . Har precis börjat lära mig att blogga men tycker det är så kul . Hittade precis din blogg , tittar nog in igen ! . Kram Susanne / den gamla skolan

Hemma hos Bröderna Bus sa...

En riktig gammeldags jul i din stuga...Härliga bilder. Må så gott. Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

hallå där madelene, vill önska dig och de dina en underbar julhelg, vad julfint du har det!

varmkram lotten

n o r d i n g å r d e n sa...

Aj, aj, du har så fint hemma att man får ont i magen, vilken julkänsla!!! En rikitgt GOD JUL önskar jag Dig och Din familj!! Mari.

Designe sa...

Så härligt det ser ut! Fina kuddar i soffan! GOD JUL på dig! Kram :)

H ennA sa...

God Jul!

Kram Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Anonym sa...

See you in these things, I think, I started feeling good!
Personalized Signature:贵州信息港休闲游戏中心,我爱掼蛋网,重庆游戏中心,金游世界视频棋牌游戏中心,南通棋牌游戏中心,贵港热线休闲游戏中心,淮安棋牌游戏中心