tisdag 13 augusti 2013

ANTIK TELEFON



Hej!
I helgen var jag på gårdsauktion i dagarna två. Det var en massa fina saker som ropades ut efter fd auktionisten Birger Wikström som var verksam i Strömsund för ganska många år sedan. Han hade auktionerna på "Vallens loge" & det var dit jag ofta följde med mamma & pappa när jag var liten.
Ett av fynden som jag ropade in på söndagen var denna härliga gamla telefon för 120kr! Tänk att tom telefonerna var finare förr, så att man idag vill ha dom som en annorlunda inredningsdetalj i hemmet 2013! Sedan kanske det inte fanns så många finesser på dom, förstås. Det är annat emot dagens telefoner.... Båda våra döttrar "behöver" nya mobiler nu...-vilken djungel, för mig som är totalt ointresserad av teknikensvärld!
Må så gott.
Många kramar från mig.
//m
 

Inga kommentarer: