onsdag 2 april 2014

DIXI KARAMELLSTÄLL



Jaaaa...!!
Äntligen, efter flera års "letande" på auktioner å loppisar efter det perfekta lantliga godisstället, så dök det upp. På Blocket givetvis!
Det gamla karamellstället DIXI miniatyr har troligen stått i en liten lanthandel en gång i tiden. Nu kommer den åter att fyllas med söta, salta & syrliga karameller igen & finnas här på LINNEAGÅRDEN.
Plåtskylten från A.B Strömshaga är nytillverkad & den köpte jag på mysiga Norrfrid då jag var där. Har lust att snart besöka den butiken igen..
Hur som haver så är jag väldigt glad & nöjd över mina köp, de kommer till användning i sommar. 
OBS!! Lördag den 28 juni  öppnar upp LINNEAGÅRDENS GÅRDSLOPPIS. Mera info kommer framöver.
KRAM
//m

3 kommentarer:

Glaver sa...

å vilket härligt blocketfynd du gjort! Jag har noterat den 28/6 i almanackan. Längtar redan:-)
ha det gott

Angelica sa...

Hej:)får man fråga vilken prislapp det var på dixistället? ☺

Linneagården sa...

Hejsan Angelica. Å, förlåt att jag inte har svarat dig.. Jag köpte ialf karamellstället på
Blocket & betalade 5500- för det. Är så glad att jag fick tag i ett tillsist. Kanske du oxå
är ute efter ett & håller tummarna att du oxå får tag i ett dixi :).
Kram M