onsdag 4 juni 2014

Zink, Lavendel, Armbrytning och BMI...

Så rogivande det var idag då jag konkade fram mina gamla träpallar, zinkhinkar och andra föremål för att kunna planera blommor. I år har jag valt lite andra färger på blommorna. Så framför huset/uteplatsen blev det doftande lila lavendel & vita petunior. Vid lillstugan & friggeboden kommer det att vara röda petunior samt vit lobelia. 
(i uterummet blir det givetvis rosa mårbacka..)
 Det ser en aning "tanigt" & glest ut mellan plantorna. 
Men de kommer förmodligen att frodas & växa till sig fint!

 På det slitna bordet som står ute året runt har jag ställt lite saker jag tycker är vackra i sin enkelhet. 
En krona i zink, plåtlåda med ÖP text & några gamla mjölkkannor mm....

Vilken onsdag!
Först åkte jag ner till Strömsund för att göra ett konditionstest, samt koll av mitt BMI & få se provsvaren på kolesterol, sockervärden osv som jag tog för några veckor sedan. Som skönt var gick allt smidigt! Det var sista uppföljningen på Häslosam-projektet som jag varit med i under 1år. Det har varit roligt att få ha varit med & träffat läkare, psykolog, sjukgymnast mfl. Nu är det "bara" att försöka leva/tänka lite hälsosammare oxå, men samtidigt kunna njuta av livet på alla sätt & vis!!

Efter att ha frossat i blommor & fyllt bilen (med bensin & blomster) åkte jag hem & planterade. 
Som sagt -Rogivande.

Tur det finns rester till middag idag, för nu ska jag snart ner till Ström igen. Här ska brytas arm......Nja, inte jag , utan en av döttrarna ska på träning.
Mil-talen på bilen rullar...

Det var väl allt för idag.
På återseende!!
//m

Inga kommentarer: