fredag 13 december 2013

HEMSTÖPT LJUSKRONA





SANKTA LUCIA LJUSKLARA HÄGRING
SPRID I VÅR VINTERNATT GLANS AV DIN FÄGRING...
 
God eftermiddag Kära Du!
(skönt att strömmen är tillbaka..)
Visst är det mysigt med Lucia & alla fina sånger som sjungs just denna dag. Väckte barnen & sambon med fika på säng med en aning morgontrött stämma i morse.
 
Den hemstöpta Luciakronan som du ser på bilden köpte jag i Skellefteå i somras. Den är så vacker att jag vill behålla den & uns inte tända ljusen. Får tända lite andra ljus istället.
De gamla tidningarna *HUSMODERN* från åren 52,55,57 passade mig, så de får ligga framme & inspirera mig.... Ni som följt mig här på bloggen vet att jag gärna gör "de kvinnliga" sakerna & min sambo får gärna göra/tycker om att göra "det manliga". Man kan vara jämnställda ändå...om någon undrar, hehe..
Det är ganska roligt att diskutera just ämnet jämnställdhet i ett förhållande. Men det är inget jag tänker göra här & nu, haha.
Ha nu en riktigt skön LUCIA & jag hoppas att det finns både lucia, tärnor, stjärngossar, pepparkaksgubbar & tomtar i luciatåget.
KRAM
//m

Inga kommentarer: