tisdag 2 juni 2009

Bilder från förr...



Varje sommar åker vi till Jamtli Historieland i Östersund, det är uppskattat av hela familjen.
Här leker & våra två flickor i en lanthandel gjord för barn. Jättemysigt!
Bilden är tagen juli 2008.



Mitt gamla bakbord som jag ropat in på auktion för 40- kommer väl till pass då vi bakar bullar. Igår fick jag hjälp av tjejerna mina! Så är du fikasugen bör du hälsa på hos oss inom de närmsta dagarna, hihi.





Nymalet kaffe smakar alltid bra.
Nu ska jag gå & ta mig en kopp java & njuta av dagen.
//madelene

8 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder du viser.. skikkelige gammel look på de...
Så spennende å reise til et slikt sted...
Ønsker deg en fin dag O=)
Klem Kerstin

Annas skattkammare sa...

Tufft att man kan göra om fotona i gammal stil.. Översta fotto på flickorna ser ju ut att vara taget för längesen! =)
Ha en fin kväll
Kram /Anna

Anonym sa...

Så herlige bilder fra en svunnen tid...- nostalgi:-)
ha en fin dag, klem Hege.

MOONLOVER´S sa...

go kväll
de ar skojigt,bilderna såg ju super gammal ut=) fränt, i morgon blir det jobb för mig, så nu är man snart tillbaks i vardagen igen, fast MYCKET mindre jobb*så nice* skönt med normala dagar igen, kram

Eva Linnea sa...

Härligt gammaldags stuk på bilderna. Ser riktigt "äkta" ut.
Kram Eva Linnea

Anonym sa...

Ser jättegott ut, jag kommer bums! Hi hi! Var jättelänge sedan jag bakade bullar...kanske skulle göra det! Kaffet vet jag att det är gott! Jättesöta bilder, kul att få dem som gamla! Hoppas att jackan blir bra nu då, tittade först bara på beloppen som lades och inte på vem det var, men det där blev ju smidigt det! Vi ses snart! /A-M

Grindelunda sa...

Hejsan!
Vilka underbara bilder :)
Tänker faktiskt åka in med Maja till Jamtli i sommar.

Må så gott allesammans!
Kram Gunilla

Kamomilla sa...

Mysigt! och fint med det gamla stuket på bilderna! :)