torsdag 18 december 2008

På LINNEAGÅRDEN doftar det jul nu.
Det står en vit hyasint på tv-bordet som jag stoppat ner i en gammal vas i fattigmanssilver.
Den fann jag på vinden i veckan då jag skulle ta ner allt pynt. Tur att svärfar har "gömt" undan lite "silverskatter", hihi!!


(lite suddig bild på brickan med dekorationer)

Det finns fler härliga juldofter hos oss än hyasint! Vi har (redan) tagit in granen, som sprider en underbar stämning.
Några klappar ligger klara under julgranen & väntar på att få öppnas av nyfikna små barn i huset.
Nu ska jag snart ner på "byn" & möta julhandeln....
Ha det så JÄTTEBRA!!
//madelene

17 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Dina rödvitrutiga band är verkligen juliga! Hyacinten också! Kram Eva Linnea

Annas Vita Hjärtan sa...

Åh vilken tur du hade som fann den vackra vasen.

Vi har också granen framme....härligt.

Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

Kan nesten kjenne de deilige juleduftene helt hit. Nydelige bilder du byr på i kveld=)
Herlig julestemning pakkene under treet alt=) Kosleig
Klem Kerstin

Solsjö - Under en vind sa...

Självklart är granen inne, du ser den i högerspalten! hi hi....

Ha det riktigt gott, vi hörs snart!

Kramis!

Kamomilla sa...

Mysigt med grandoft... Vi ska nog ta in granen i lördag.

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint och mysigt du har det,,,tänk att det snart är jul..man kan inte fatta hur fort det har gått.
Mattan som du såg hos mig, det finns ju olika prisklasser och kvaliteer, jag valde en med lite längre lugg på, så att den ska vara mysig att gå på, också dämpar det ljud..jag har en som är 3x3,5 meter stor och langetterad runt om, priset för en så stor blev 5000 pix..det finns inte så stora mattor i en mattbutik, max storleken är 2x3 mtr och då är dom oftast dyrare än min..
Ha det nu så bra
Kraam Anette

Designe sa...

Nu har jag missat mycket här igen! Visst var det härligt då det var så mycket snö för ett tag sen! Nu har det tinat och sjunkit till hälften hos mig och gatorna är bara till hälften.Trist!
Så fint med rödvitrutiga band!
Ha en fin helg!
Kram :)

Lotta sa...

jättefint,
visst är det härligt med jul :)
hälsn. Lotta

Anonym sa...

Hej!
Tack för besöket, alltid kul med en ny besökare! Du har en jättefin blogg med otroligt fina bilder! Och så juligt och fint du har gjort hemma. Och vilka vackra paket. Den blev jag enormt avundsjuk på ditt sängskåp! Mina öron växer! Så om du ksa göra dig av med den, vet du en som vill ha den...
Ha det bra!
Hulda

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull vit julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla

MOONLOVER´S sa...

hejsan
så mysigt det var att titta in här,det var ett tag sedan nu, jag fick äntligen lite julstämning=) Vi hörs i helgen. kram

Marie sa...

Hej Madelene!

Vilket fynd du gjorde på vinden och vad fint det var med hyacinten i den.
Mysig bild på alla paketen under granen. Här har jag haft paketverkstad nu ikväll, så nu är alla julklappar inslagna.

Ha en mysig helg!
Kramar Marie

Grindelunda sa...

Julstämning med hyacinter, paket och vackra ting så man riktigt känner det :)

Det var väldigt trevligt att förskolebarnen kom till oss i kyrkan när vi berättade om julen. Kan inte förstå att en del tycker det är så farligt och olämpligt.

Hoppas ni alla får en skön helg.
Kram från Gunilla.

Home No.1 sa...

Hej och tack för titten hos mig, det var roligt att du gillade min blogg, det blev jag glad över och jag tycker att din var superfin, ska kika vidare här inne nu...vad härligt det ser ut med all snö!
Kram Annica.

Malmkakan sa...

Hoppsan, det var inte dåligt att hitta den "silverskatten" på vinden...

Vi har oxå tagit in granen och det känns som man har läget under kontroll inför julafton...skönt!

Kram, Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin silvervas du har hittat. Härligt med alla julklappar. vet inte om jag vågar lägga våra under granen. då kanske vår buskatt får för sig att leka med dem också.

Ha en bra fjärde advent!
Kram Ullis

Anonym sa...

Some of the content is very worthy of my drawing, I like your information!