onsdag 19 mars 2008

UTMANING I PÅSK...

Det finns en trevlig inredningsbutik (Jojo) i närheten där vi bor & den här lilla "kyrkan" hittade jag där. Egentligen var den i dyraste laget (enligt mig).....men jag hade ett presentkort & då måste man kunna "unna" sig ännu en ljuslykta till hemmet!!
Se vilka söta detaljer.

I morgon är det skärtorsdag & då ska jag & barnen på "byns" påskparad, självklart kommer vi att vara utklädda.
Marie med den underbara bloggen Vita Ranunkler utmanar mig med "Bäst & Pest". Vad jag kommer fram till som är just bäst & pest i mitt hem får ni se om några dagar......måste "klura" lite på saken!!
GLAD PÅSK TILL ER ALLA!
Kika gärna in på tidigare inlägg om loppis/auktionerna som går ut 20/3 kl 18.00
//madelene

28 kommentarer:

sommar-rummet sa...

Förstår om du föll för den lyktan! Ha en trevlig påskhelg! Kramar från mig!

Kamomilla sa...

En sån lykta kan man ju falla som ett moget äpple för!! Jättefin!

Jenny Oak Fae sa...

Fin ljuslykta :)

Kram, Jenny

<3

Vackrare vardag sa...

Den ÄR jättevacker! Den hade nog ockå jag slagit till på.

Trevlig påsk till dig med!

Anita sa...

Nydelig lykt!! Gleder meg til å se resutatet av utmaningen!! Ha en koselig påske!

MOONLOVER´S sa...

ja men gud, den var ju jätte fint!! Om vi inte hinner höras något så får ni ha en fin påsk. M åker i morgon kl 17=( men vi hörs. kram

tindra lite mera sa...

Tack för besöket hos mig!
Vilken underbar lykta och om du nu hade presentkort ska du bara njuta!
Glad påsk kramar från mig

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån fin ljuslykta och läckert med den gula påskliljan bredvid! Jag vet inte om hon som bjöd en Semla för fatet bjöd över mej? Då lägger jag mej i sf en femma över, Annars står jag fast vid mitt bud...

En riktigt GLAD PÅSK min bloggvän!
Mari.

Maria sa...

Åh, så mysigt och du har hunnit ändra bilden överst så den är alldeles färsk och påskig!
Så rolig med påskparad!! Glad påsk önskar jag dig!!

Vi satt förra helgen och småplanerade sommaren och funderade då på att bila lite inlandsvägar och sedan ner till STockholm...kanske passera i dina trakter...

Karin i Villa Grå sa...

Den "kyrkan" var värd en rejäl slant, den är jättefin!

Glad påsk önskar jag dig!

Kram, Karin

Solsjö - Under en vind sa...

Vissa saker är värda de där extraslantarna, din lykta var absolut en sån! Jättefin!!

Önskar dig nu en riktigt skön helg tillsammans med nära och kära! jag ska försöka hålla mig ifrån bloggen ett litet tag..får se hur det går....

Kramar i massor!

Marie sa...

Den lilla "kyrkan" var helt underbar, förstår om den fick följa med dig hem!

Ha en härlig påskhelg!
Kramar Marie

Anonym sa...

Jätte fin ljuslykta : ) Vilken kul utmaning! Ska bli kul att se vad du väljer!

Glad Påsk!
Kram Maria

MiaMaria sa...

Vilken ljuvlig lykta!

Miamaria

Anonym sa...

Jag håller med dig, man kan inte låta bli att köpa ljuslyktor som är så fina...
Påskparad låter roligt, hur är den upplagd? Är den för barn med vinst i form av något pris eller är det något hela byn klurar på (vad man skall ha på sig)och deltar i?
Ser fram emot bäst/pest kommentaren! Jag tycker personligen att sladdar som man inte lyckats dölja, datorer och tv är pest (bra funktion men ack så fula)...
Kram,
Bella

Lilla Blanka sa...

Hej Madelene!
Lyktan är underbar, förstår att du fastnade för den..men jag försår dig också..ibland svider det när nåt är lite för dyrt..men gillar man saken så glömmer man ju priset efter ett tag :)
Kram & Glad Påsk!
Mia

Brunkullan sa...

Ha en underbar påsk!!
Kram Susanne

Designe sa...

Vilken underbar ljuslykta och vilka vackra bilder! Perfekt att ha ett presentkort när det gäller lite dyrare saker som man inte unnar sig i vanliga fall! Ha en riktigt fin påskhelg med mycket sol! Kram :)

Anonym sa...

En sån underbar lykta!!
Glad Påsk!

Anonym sa...

Hej!

Vi sitter och kikar på er fina garderobslösning i hallen och tänker oss något liknande. Undrar vad ni har för bredd och djup på den? Tacksam för svar!

Glad Påsk!

Lisa i Östersund

Eleonora sa...

Fortsatt glatt påskfirande och stor påskkram från mig

Grindelunda sa...

Glad påsk till Er alla.
Påskspelet gick bara finfint.
Kommer gärna på en kopp fika någon gång framöver.

(jag har Jojo-abstinens...har ej varit där på flera veckor nu)

Kram Gunilla

Jennys Vita Villervalla sa...

Underbar lykta!
Glad Påsk!
Jenny

Anonym sa...

Oj vilken fin lykta. Nyss hemkommen till Singapore från Phuket där jag vilt letat efter lyktor, fina fågelburar mm, kom inte hem tomhänt men inte med det jag tänkt:-)

My Lovely Home sa...

Glad påsk på dig! fin lykta!

Kram Johanna

Elaine sa...

Vill bara önska en fortsatt trevlig påsk!
Klem!

Wolf sa...

Du har en sak från på min sida.

Kram
Wolf

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att helgen varit så som du önskar!!! Kramisar!