måndag 22 oktober 2007

Godmorgon mina Vänner

Jag vill börja med att önska Alla Er en bra start på den nya veckan! Hoppas ni har nåt roligt som väntar....!?
Själv har jag väl inte planerat in nåt speciellt, förutom att jag håller på att måla ett skåp som bör bli klart inom kort. Sedan ska jag & barnen på gympa, "kyrkis" & ev. till badhuset i slutet av veckan. Jag kan ju tillägga att jag gärna planerar allt så långt i förväg som det bara går.....Planeringsmänniska= Jag!
Här kommer bilder från min mammas kök: Hon gillar oxå gamla saker/möbler, det ligger väl i släkten. Pappa är oxå så!
Om man är frusen om fossingarna, så finns det sockar att låna. De ligger i mammas gamla dockvagn.


Klicka på bilderna, så blir det större. Sov gott....
Glömde att fråga mamsen om lov att lägga ut några bilder....Gick det bra?
Känner att hösten är här & vintern kommer nog vilken dag som helst! Så i veckan kommer jag att "städa" bloggen från lite sommarbilder & "ge plats" åt nya fräscha inlägg...
*kram* /madelene

19 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Ser fint ut hemma hos din mamma! Min mamma har också innetofflor att låna ut för kalla fötter!

Jag är som du, en grym planeringsmänniska!! Men efter att barnen kom har det blivit lite mindre...med barnen i huset kan allt hända!

Önskar dig en bra vecka, själv ska jag vara på jobbet 7.30, och här sitter jag i badrock ännu....

Må gott, kramar!

My Lovely Home sa...

Hej synd att sambon din är allergisk, för katter e ju så goa! men det kanske sambon din e också =)

MOONLOVER´S sa...

vilken gullig barnvagn=) låter som du har en fullspe... vecka=) vi ska till stan i morgon med D å om jag hinner ska jag på storgatan 41 å titta in på jämtlands... för jag såg en sån där gamal symaskin som jag har fast den här hade den där gummir kv. å billig, bara 280kr... vi hörs

MOONLOVER´S sa...

Jag vet inte när jag börja,för han måste fixa en massa saker först eftersom jag ska gå som lärling! Han surra något om att det fanns något nu som hette jämtlands lärling men om någon vecka kan jag tro=) hoppas...längtar...;) Ja dagis ringde just å fråga om fredagen men jag sa att dom ska få vara ledig då,så det passar ju super bra.

Handplockat sa...

tack för titten hos mej
visst är mine glasen fina
de påminner så om Norrsken tycker jag

Så mysigt din mamma har det (äpplet faller inte så långt från treädet =) )

gillar ditt skafferi =)

ha en go måndag

Nygammalt sa...

Det syns ju klart och tydligt var du har fått ditt inredningsintresse ifrån. Det såg väldigt hemtrevligt och mysigt ut hos din mamma.
Du verkar ha en fullspäckad vecka framöver =). Kram.

"M" sa...

Jaha, här har du en till planeringsmänniska...både för och nackdelar med det...
Ha en bra vecka..kram "M"

Stina sa...

Vilka härliga gamla saker. Fint hos mamma din.:-) Kramis

Färjtorp sa...

Åh vilken gullig liten dockvagn! Verkligen fin som prydnad.
Kram.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

vad mysigt din mamma verkar ha det. Sådan mor sådan dotter eller vad är det man brukar säga!:) ha det gott

Sånt är Livet sa...

Hej har tittat runt hos dej ,så mycket fint att se på! och så många fina saker burkar mm ,länkar till dej ,antar att det är ok?! kommer gärna tillbaka igen/Lisbeth

Kathys Home sa...

Hej Linneagården, jättebra idé det där med sockarna. Jag hade tänkt göra något liknande faktiskt i min hall då jag får det lite dragigt på golven under vintern..kul att kika runt på din sida jag kommer igen...tjing//kat.

Lina Gardelid sa...

Hej! Kul att du gilklar min troligen blivande arbetsmiljö. hihi.. den ÄR väldigt mysig.

Har du tänkt på hur lika bloggnamn vi har? ;)
Kram

H ennA sa...

Jättebra ide´att ha fossingvärmare till låns i en ursöt gammal barnvagn!

Ha det bra!

Elaine sa...

Trevliga bilder från din mamma!

Jag skulle nog önska att jag vore bättre på att planlägga.....Det enda jag är riktigt duktig på, är att komma i tid.........
Roliga saker ....den här veckan ska jag på ett trevligt besök till min goda väninna på torsdag. Kan tänka mig det blir en del julprat, jultokiga som vi båda är....
Klem!

Jennys Vita Villervalla sa...

Känner igen dockvagnen, fast min är i annan färg:)
(Jag har ju inredningstidningar i min som jag visat i ett inlägg hos mig förut.)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Den där lilla dockvagnen är så fin...letar på loppis eft nåt liknande...de är charmiga...Mvh "M"
Hjärtan på tråd

Eva Agnes sa...

Så läckert din mamma har i sitt kök. En sådan där gammal hushållsvåg har jag letat efter men inte funnit. Vi hade en sådan i mitt barndomshem.
Dockvagnen är ju för gullig. Vilöken smart idé att lägga sockar i den.
Den adventskalendern skule jag mer än gärna vilja ha. Får återkomma för att se hur du tänker dig det hela.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Hihi, jag är också en planeringsmänniska och listor är min bästa vän :-)

Vilken fin gammal dockvagn! Perfekt förvaring för sockor.