måndag 20 januari 2014

Monday morning...


Dagarna börjar kännas en aning ljusare, men kylan håller i sig. Det har bildats vackra iskristaller på fönster-rutorna i uterummet. Än så dröjer det några månader innan man kan sitta där & ha det gott.
Hörde på nyhetsmorgon i morse att denna vecka var den fattigaste på hela året!  
Är det något som Du märkt av? Själv upplever jag januari månad som "Rensa"-månaden. Jag vill röja i alla skrymslen & vrår. Sortera, kasta, sälja & spara/förvara...
Som jag skrev i förra inlägget kommer jag att lägga ut lite smått & gott på bloggen framöver. Behöver bara invänta ett bra dagsljus & tid för att fota!!
//m

2 kommentarer:

Maria sa...

Ja nu är längtan stor. Uterummet kallt och isigt även här. Men det kommer och nu är ju ljuset på väg.
Kram på dig nu och ha en fin vecka från Maria

Glaver sa...

ja nu räcker det med kyla. Fast egentligen så är det ju inte så kallt om man tänker att det lika väl kunde vara -30 som nån vinter förut. Jag tycker det är så härligt med ljuset. Väntar med spänning på vad du ska sälja för fina saker. Ha en fin kväll/ Malin