tisdag 11 september 2007

Murriga fäger i uterummet

Hej!
Idag är det skönt höstväder, solen skiner & det är +7
I helgen blev uterummet nästan klart. Jag tog bort de rosa & gröna sommarfärgerna och tog in lite svart, rött och brunt för att det ska kännas lite mera varmt/ombonat. Jag blir fort less på färger, så vi får se hur länge vi har såhär!
Har ialla fall redan nu funderat på hur jag ska "jul-inreda",,,det blir nog snövitt då!!
De mönstrade draperierna i rosenmönster har min morfars mamma vävt för snart 100år sen. Här kommer några bilder.












Nu väntar tvätten på att hängas, diskbänken torkas, blommorna behöver vattnas, posten ska hämtas in, golven måste dammsugas, barnen vill ha lunch och jag får vänta med att besöka alla trevliga, fina och inspirerande bloggar till ikväll.
Hoppas DU får en jättebra tisdag.
*kram* /madelene


28 kommentarer:

sabina sa...

Jag gillar hösten! Det är så mysigt när mörkret faller och man får ha de gott där inne! Alla måsten släpper taget om en...

Vilken fin väv hon gjorde din släkting! Å välbevarad är den med! Ser inte alls ut som en 100-åring! :)

Vi varannan vecka sa...

Vad fint uterum du har!! Jätte mysigt!
Kramar Kristin

Interiørhuset sa...

så nydelig du har fått det=) De stolene var bare sååå sjarmerende,store vakre hvite flater og nydelige detaljer....blir helt målløs!

Interiørhuset sa...

så nydelig du har fått det=) De stolene var bare sååå sjarmerende,store vakre hvite flater og nydelige detaljer....blir helt målløs!

Anonym sa...

ser ju jätte fint ut de där=) ha det så bra.// cia

Brunkullan sa...

Kära nån vad fint det är!! Så charmigt och ljust och fint trots att du tagit in mörkare färger i detaljerna!
Kul med din släktings välbevarade gardiner!!:-)

Susanne

Solsjö - Under en vind sa...

Det där rummet GILLAR jag skarpt!! Kram!

Anna sa...

Ååå vad härligt det ser ut i ditt vackra uterum! Jag älskar de underbara stolarna och bordet:) Det var verkligen en läcker kombination ihop med rottingmöblerna!

Kram
:)Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men herre jissus, hur fint har inte DU det då!!??? Så mysigt, oj, oj!! Så vackert, vilka fina fönster, väggar o möbler, vilket ljuvligt ställe, tack för titten! Mari.

Anonym sa...

Ja, det är nästan så att man blir religös så fint har du det!
Kramiz Bodil

Färjtorp sa...

Men du, vilket härligt uterum ni har! Så vitt, ljust o fint!!!
Gillar det runda bordet, gu va snyggt det var.
Kram Johanna.

Solsjö - Under en vind sa...

Psst...har lånat en bild av dig till min högerspalt, hoppas det är ok, annars tar jag bort den igen...Kram!

Anonym sa...

Vilka fina draperier! Jag tycker så mycket om såna gamla saker.
Ert uterum är så otroligt mysigt!!

Dorthe ♥ sa...

Första gången jag tittar in till dig, men absolut inte sista. är det okej om jag länkar till dig? Ha en skön dag!
Kram
Dorthe

Tidsmästarinnan sa...

Hej det är första gången jag är här också! Men jag kommer gärna tillbaka! Det riktigt kliar i fingrarna, så loppis-sugen blev jag när jag tittade lite på alla dina fynd. Kul!
Ha det så gott!
S.

Stina sa...

Där skulle jag vilja sitta och njuta med te och tidningar. Kramis

Jennyshemochharmoni sa...

Vilket magiskt uterum ni har! Det är så otroligt fint! Sånt vill jag också ha :)KRAM

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilken supermysig blogg du har och vilket underbart hem. Tack för inspiration. Kram

Silkeline sa...

Ja, dette var flotte bilder:) Så flott uterommet ble! Det er så greit med hvit basisfarge, for da kan man jo forandre farge på små detaljer, så har man plutselig ett nytt rom!:))
Ha en fin onsdagskveld Madelene.

sabina sa...

Tack! Det är roligt att du tycker det!

hemma bäst sa...

vilket härligt rum!! lyckos dig.. kram jennie

Maria sa...

ÅHH vilket mysigt rum!! Jag blir AVUNDSJUK!! vill ha!

Anonym sa...

Vilket ljust och härligt rum.underbart. Då är du som jag, tröttnar fort på färger, gör om hela tiden...
Mvh "M" Hjärtan på tråd"

Elaine sa...

Ett sånt härligt rum du har......
Fantastiskt att ha så flotta stora fönster. Jättefint!
Klem!

Nygammalt sa...

vilket uterum! Bra idé med att byta ut sommarfärgerna mot lite murrigare och "höstigare" nyanser och saker. Ska själv göra det, annars blir man som du säger lite less. Kram.

Ankan sa...

Men, vilket underbart uterum! Vad kul att få se!
Det ser stort och ljust ut, härliga stora fönster som fångar upp natur och omgivning utanför! Det är fint med korgmöblerna och den fina lampan du har i taket! Måste vara jättemysigt att sitta därinne lite kyliga höstdagar och förlänga sommaren...
Ha en härlig helg,Kram!

Anonym sa...

Oj, ett sånt underbart uterum du har!..Ett sånt skulle jag gärna ha oxå! Är det värme därinne så ni kan vara där även vintertid?..Jättefina detaljer, gillar verkligen korgen med tidningar och ljus! Ha en trevlig helg! Kram :)

Hem och Lycka sa...

Vilket otroligt vackert uterum, ursnyggt! kram