måndag 24 november 2014

Frösö handtryck


Gillar verkligen den här bonaden i tyg från Frösö handtryck. Mamma har en likadan & min fyndade jag på loppis i helgen för 10kr!
Nu ska den strykas och få en riktigt fin plats att hänga på.
Jag har massor av gamla fina bonader, både i papper samt broderade osv. De flesta har jag köpt på auktioner osv. Men de senaste åren har de fått legat kvar i jullådan... Kanske, kanske några favoriter får sitta uppe på väggen denna jul.

Å, idag singlar snön ner & gör marken vit. Även om det är en aning slaskigt ute..men, men..
Lite julkänsla fick jag nog ändå. 
Har du börjat att förbereda advent än? Själv har jag putsat några av fönstren & hängt upp heltäckande vita längder. Köksfönstret står på tur. Sedan är det ju bara att hänga upp stjärnor & tända adventsstakarna till helgen! Myyysigt!!
Vi har även varit på bio & sett Tjuvarnas Jul, smuttat på glöggen och ätit en & annan pepparkaka...
Det närmar sig ju A D V E N T!
Kram
//m

Inga kommentarer: