fredag 3 oktober 2014

Lantliv och en dos N O S T A L G I

 Lantliv inspirerar...
 Mmm...gräddkola är gott
Vackert drömhus...

I nyaste lantliv nr 10 2014 kan man läsa & beundra en massa fina bilder från Ulla-Britts sagohus på Svartön i Ströms Vattudal. Jag har själv aldrig varit just där, men med Ulla-Britt & hennes härliga familj har jag tillbringat en massa somrar, påskar & nyårsaftnar mm, då jag växte upp. Vi var grannar. Det var alltid spännande att gå & titta på alla hennes gamla fina möbler, saker & vackra ting. Som jag skrivit förut, är Ulla-Britt en av personerna i mitt liv som gjort att jag ganska tidigt "fick upp ögonen" & intresserade mig för äldre hus och möbler. Hon inspirerar!!

Inte blev det sämre av att jag fann AKO Gräddkola i godishyllan heller. Vilken nostalgitripp såhär på fredagsförmidda´n!

Snart kommer barnen hem från skolan. Till fredagsmyset har vi köpt morötter, gurka & dipp + gräddkolan förstås..
Vi ska även packa in en M A S S A kläder & loppis-saker i bilen tills i morgon, då vi hyrt bord på folketshus i Strömsund. Om du har möjlighet:
KOM IHÅG ATT BESÖKA 
STORLOPPISEN LÖRDAG 4/10 KL 10-14 
som klass 9c ordnar. 

Ha en fortsatt fin helg.
Kram /m

Inga kommentarer: