torsdag 12 mars 2009

DÖRR, KVITTON OCH LOPPIS

Hur mycket jag än önskade & ville ha en gammal dubbeldörr i den långa hallen för att "korta av" så gick det inte! Det blev alldeles för smalt/trångt.
Men min kära sambo hade en bra lösning i alla fall. Vi kunde ju sätta en äldre dörr med glas & få lite charm ändå. Så då letade vi en sådan dörr & fann....



..denna lite ovanliga & fina spegeldörr.
Den har suttit i Lövbergas stationshus där en av mina bästa vänner bor idag. Tusen Tack till Er som sålde dörren till oss, (efter en del "påtryckningar" från min sida..)

Sen vill jag passa på att visa denna låda för kassakvitton. Den köptes förra veckan då jag kikade in på en liten loppis.


Får se om familjens kassakvitton (ryms) i denna raring, hihi...

Om du är sugen att köpa något nytt/gammalt, eller behöver sälja av en del av dina prylar?!
LOPPIS
Lördag & Söndag den 21/3-22/3
Kl. 15-18
Gamla skolan i LÖVBERGA.
Vi kommer att köra loppmarknad på helgerna, hela våren.
För mera info. om inlämning osv.
maila mig: majken_diva@hotmail.com

Idag lyser solen så fint här & snart ska jag iväg & jobba!!
Önskar ALLA mina goa bloggvänner & alla andra jag känner en Toppen fin dag!
Kramar //madelene

19 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Den där dörren blev ju ett vädligt bra alternativ! Kul att du vet vart den har hört hemma också!

Rolig låda för kvitton! Hos mig trängs alla kvitton i plånboken så en låda skulle man kanske haft...:)

Ha det gott, kram!

Hem och Lycka sa...

Oo vad sotis jag blir på din kvittolåda, den är ju underbar! Vacker dörr också!

kram

Mitt hvite hus sa...

For en vakker dør...og den lille lådan....så underbar...Jeg skulle virkelig ville kommet på loppisen =)
Klem Kerstin

MOONLOVER´S sa...

jo du det där var en fin dörr de=) hmm.haha. men den passar bättre hos er än här,för någon dörr ska inte sitta där den där satt. vi hörs.kjam på dig

Kamomilla sa...

Härlig dörr! Lyckliga ni, det blir nog jättebra! och kassakvittolådan är härlig!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har hittat. En sådan dörr skulle jag också vilja ha. Så bra idé med loppis varenda helg. Då skulle man kanske bli av med en del.

Kramar Ullis

Marie sa...

Underbart vacker dörr Madelene och vilken superfin låda för kvitton!!!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Färjtorp sa...

Oj så fin dörr!!! Färgen på den var ju super o fönstret förstås.

Kul med loppis, jättesöt gammal låda du hitta.

Kram Johanna

Annas skattkammare sa...

Så vacker dörr! Jag har MASSOR med saker jag skulle vilja sälja.. men tyvärr bor jag för långt bort för din loppis tror jag.. =)
Kram /Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Madelene!

Men vilka fynd..! Både låda och dörr är ju underbara!

Jg har samma dilemma som du..vill ha pardörr men får inte plats..så nu letar jag efter ny fin dörr i gammal stil eller en gammal som man kan reovera..det sistnämnda vill jag, medan maken vill ha nytillverkad i gammalt stuk :)

Kram
Mia

Grindelunda sa...

En sån vacker dörr. Blir alldeles säkert för väldigt fint...är så nyfiken på slutresultatet.

Så du har loppis i helgen! Äsch... jag kommer inte loss just denna helg. I dag ska vi fira lilla Malin som fyllt 22 år, och i morgon ska C och jag öva inför ett gig vi ska ha den 2 maj på Folkets hus när det är armbrytar SM.

Men jag håller ögonen öppna och kommer en annan helg i stället.
Må så gott!

Kram från Gunilla

Prästgårds Maria sa...

Underbar dörr och kassakvittolåda. Vilka fynd du gjort!

Kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det blir nog jättefint i hallen med den dörren. Loppis, kanske inte kan ta mig dit imorgon men absolut senare. Är det du som ska ha den? Jag som verkligen skulle behöva ta mig i kragen och göra mig av med lite prylar och lämna plats åt sånt jag vill ha. Skulle ju passa perfekt med ett besök dit. Må så gott. Kram

Lönnen 13 sa...

Vilken härlig kvittolåda, kul med sånt man aldrig sett förr.
Ha en bra dag/Anneli

Anonym sa...

Hahah, Här gäller det att hålla fast på inredningen från sitt hus ser jag :-)
Kram,
Andra sidan ån

Evas sida sa...

Hej! Jättefin dörr o låda. Har blivit så inspirerad att gå på loppisar, så i sommar är det det som gäller, ha en skön söndag/Eva

Majas skafferi sa...

Hej! Vilket sammanträffande...!
Först dörren -en nästan exakt likadan, fast nytillverkad,står vi i begrepp att beställa som ytterdörr, från "Allmogesnickerier".Er gamla är helt oslagbar, dock..

Sen kvittolådan- förra veckan ropade jag in en likadan på Tradera, fick ge 20 kr.för den! Kul att du visar lika grejer som jag har i tankarna just nu! Ha det bra! Mysig blogg har du..

Tulipa sa...

Lådan för kvitton var allt originell!
Den hade jag gärna lagt vantarna på...*ler*

Dörren blir säkert kanon! Så fint med gamla dörrar!
Kram Mariette

Designe sa...

Vilken underbar dörr! Ni ska väl inte måla den?! Är ju så fin som den är! Kram :