söndag 4 maj 2014

KAFFEREP

 Visst låter det trevligt med "kafferep", speciellt om man tycker om små hembakta kakor (som jag - mums)
Att få välja kaffekopp efter smak & humör, är väl lite kul!? Den översta koppen med små nyponrosor är den senaste i samlingen. Jag har ett 40-tal olika kaffekoppar, men söker vidare efter några charmiga att dricka kaffe ur.
Udda kaffekoppar.
Den översta fyndades på Lövberga Loppis, som har öppet varje Lördag 11-15 på "gamla skolan".

I helgen har jag träffat min Kära syster + sambo & deras söta dotter som jag är stolt moster till. Min mamma har även varit här & servat oss med middag. Barnen har haft massor med kompisar, så ett tag hade jag inte riktigt koll på hur många dom var här.. Svåger´n å svägerskan var här på en kaffe & helgen gick alldeles för fort...
I morgon visar jag lite bilder från friggeboden.
Trevlig kväll.
//m

1 kommentar:

Fru Lagom sa...

Åh, så söta. Gamla hederliga kaffekoppar räknas ju nästan som espressokoppar numera om man jämför med baljorna man brukar få kaffe i nu för tiden ;)
Härligt med lite gammalt, blommigt porslin!