tisdag 15 oktober 2013

STOR KORG



Förra veckan startade jojo sin utförsäljning med 50% på alla varor. Det är en liten mysig inredningsbutik i Strömsund som drivs av en glad & trevlig qvinna! Nu ska butiken tyvärr läggas ner, men en annan butik är på G.
I alla fall....jag köpte denna stora stålkorg som kan användas till mycket. Den är så rejäl att jag funderar att ha ved i den framför öppna spisen. Men just nu fick pläd & kudde ligga däri!
 
Tog mig lite sovmorgon idag. Jag behöver mkt sömn... T klev upp & fixade frukost & såg till att barnen åkte iväg med taxin till skolan. Har jag satt igång en maskin mé tvätt & nu funderar jag på om jag ska ta en promenad, eller om jag ska dra en runda med damsugaren...
Jobbar ikväll, men ska försöka ta några timmars komp för att gå och sjunga i kör på församlingshemmet. Att sjunga kan kännas befriande & lyfter humöret en aning!
Fredag den 25/10 kl 19.00 är det konsert i kyrkan, med melodifestivalen
"Det blåser en vind"
som tema. Värt att komma & lyssna på.
//m

1 kommentar:

Glaver sa...

Den korgen har många användningsområden och var verkligen fin. Visst är det tråkigt att JOJO lägger ner. Kommer bli tomt på "Flata" utan Månika och JOJO.
Vi får hoppas på att den nya affären blir lika bra. Visst är det kul att sjunga!!! Vi startar upp en kör här i byn nästa vecka som vi kallar "schlagerkören" Det ska bli vädans skoj.
Ha en fin dag, vintern knackar på i dag.