fredag 20 september 2013

Vit orkidé och boktips!



Nu är det perfekt tid att "ta sig tid" att läsa en bra bok. Själv har jag alltid en spännande bok på mitt nattduksbord. I sommar har jag läst ett tiotal böcker. Gärna deckare av svenska författare.
BOKTIPS!
Söker man en bok med nervkittlande spänning, så är SANDMANNEN av Lars Kepler ett perfekt val. Den är svår att lägga i från sig, jag lovar! (Om det är någon i "Strömsunds-trakten" som vill låna den av mig, är det bara att skicka ett mejl eller sms.)
 
Passade på att fota min vita orkidé som blommar för andra gången. Den står vanligtvis i köksfönstret mot norr, där den verkar trivas bra. Idag fick den husera på det gamla damskrivbordet som står i sonens rum...
 
I helgen är jag åter ledig. Troligen blir det att åka på badhuset med barnen en sväng ikväll. Sedan får man väl se hur vädret artar sig. Det har regnat något kolosalt de senaste dagarna. Jag & T tog ändå en promenad i regnet "runt byn" idag med hundarna. Såg att Järilån är överfull med vatten...
Nu hoppas jag på vackert höstväder -utan regn, tillsammans med en bra bok. Har Du något bra boktips till mig?
Ha det gott!
//m

Inga kommentarer: