måndag 26 mars 2012
måndag 19 mars 2012
Vimplar
Upplagd av
Linneagården
kl.
15:31
2
kommentarer
söndag 18 mars 2012
HERRGÅRDSGUNGA
Upplagd av
Linneagården
kl.
17:50
0
kommentarer
fredag 9 mars 2012
Vårvinterstädat?
Upplagd av
Linneagården
kl.
14:20
2
kommentarer
torsdag 16 februari 2012
Godmorgon
Ha en bra torsdag. //madelene
Upplagd av
Linneagården
kl.
08:05
2
kommentarer
tisdag 14 februari 2012
TILL ALLA HJÄRTAN...
Hjärtan till Alla!
Visserligen är det inte så många hembakade muffins-hjärtan på bilden....
Men jag tänker på ALLA mina nära & Kära idag!
Tycker så mycket om Er!
//madelene
Upplagd av
Linneagården
kl.
07:40
2
kommentarer
måndag 13 februari 2012
ETT POSITIVT ÅR
Har upptäckt en givande tidning att läsa (som inte handlar om inredning) Det är Leva PS! Kanske är det att jag blivit ett år äldre, som gör att jag tycker den är bra, haha. Jag har en kalender för 2012 "Ett år av personlig utveckling" som man kan köpa via den tidningen. För varje månad finns bla tips & tänkvärda ting... Nu i februari så försöker jag planera in "energikickar" som jag mår bra av....Med andra ord: stunder av flow... Har flera små/stora saker att se fram emot i veckan. Bl.a körsång, massage, Östersunds resa, tid hos frissan & gemensam middag med min familj osv. Hoppas DU oxå har något att se fram emot under v.7.
Ses snart!
Upplagd av
Linneagården
kl.
10:15
0
kommentarer
söndag 12 februari 2012
PORSLINS SKÄRBRÄDA
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Upplagd av
Linneagården
kl.
20:50
1 kommentarer
fredag 3 februari 2012
GÄSTRUM
Som bilderna visar så är gästrummet i källaren klart. Kanske (troligen) kommer jag att ändra med sängöverkast osv. då jag hittar "det rätta". De flesta möbler har vi ropat in på auktion eller köpt på Blocket. Den avlutade stolen är så charmig & det står en till i andra hörnet (ej på bild)Väggarna är panelskivor & golvet är vitlaserat ask "klickgolv". Rummet har vi förrut använt till förvaring av ALLT man (jag) samlar på sig... Vi rensar & röjer. Jag har läst en del böcker med feng shui & en blogg som ger inspiration är Harmoni i hemmet
Ha det bra i vinterkylan! //madelene
Upplagd av
Linneagården
kl.
14:40
3
kommentarer
torsdag 2 februari 2012
LOPPISFYND 2012
Välkommen 2012.
Då har hela januari svept förbi & jag tror jag måste "stanna upp" och invänta själen...! Men i helgen var familjen i Ö-sund för att bla handla golv å panel till gästrummet. (T redan har redan satt panelen, lagt golvet & målat allt...bilder kommer i morgon) Var även på loppis & fyndade ännu en sockerkaksform i stengods, från Frostvikens Keramik i Häggnäset. Det blir jättefina & goda sockerkakor då man bakar i dom!
Ikväll är det säsongs start för lyxfällan som jag ska kika på. Passar bra att mysa i soffan, då det är minus 27 grader ute just nu. Kanske slinker lite sockerkaka ner oxå. Ses i morgon då!
Upplagd av
Linneagården
kl.
18:20
4
kommentarer
torsdag 22 december 2011
En julpuss....
Hoppas Ni har det bra ute i stugorna & att julruschen är sådär lagom!!
Själv tror jag att jag har ganska bra kontroll över situationen...
Idag var min goa vän Cia + barn på besök & jag fick en tidig julklapp. Vi fikade & surrade bort en liten stund, sådär som man behöver göra då & då.
Har dragit en vinnare av boken, med hjälp av mina hjälpsamma barn. Det blev Grindelunda
som får boken skickad hem till sig. Grattis till Dig!
Ha nu en trevlig kväll.
Här ska vi titta på Jullotta & sjunga med i allsången!!
//madelene
Upplagd av
Linneagården
kl.
18:00
8
kommentarer
fredag 16 december 2011
Liten UTLOTTNING...
I höstas var jag på en rolig & tänkvärd föreställning
"Det blir alltid som man tänkt sig" med Olof Röhlander. Numera varje måndag så kommer ett pep-talk på mailen. Bra start på en ny vecka!
Dock har denna vecka startat med att jag har sovit, sovit å sovit lite till. Som krydda...hög feber & halsont. Tur att lite piller från doktor´n hjälper snabbt.
Här innanför fönstret ligger jag å vilar upp mig.... I sista sekunden (jag kan vara lite sen i det mesta) så blir här en liten enkel utlottning avboken GOD JUL med Leif Mannerström. Det enda du behöver göra är att skriva en liten rad. Jag drar vinnaren tisdag den 20/12, så skynda... Hadé
//madelene
Upplagd av
Linneagården
kl.
20:05
10
kommentarer
söndag 4 december 2011
Andra advent...
Funderar på om vi snart ska ta in granen. Den brukar stå emellan köket & tv-rummet. På det gamla sängskåpet hänger två kransar, från Hemtex. Jag gillar nog traditioner runt jul....det ska vara "som vanligt"...Men i år har vi många röda detaljer i köket, så visst kan här varieras...
Ute är det alldeles vitt av snö, känns så mysigt & ljust. T & barnen har varit ute en sväng med skotern. Senare idag blir det släktkalas, för min mormor fyller jämna år!
Önskar Dig en fortsatt fin helg!
//madelene
Upplagd av
Linneagården
kl.
12:10
5
kommentarer

