torsdag 26 februari 2015

Loppisfynd och målning

Som jag längtat & längtar tills den "riktiga" loppis säsongen tar vid... Kan känna känslan då man hittar "den perfekta" saken....som man inte visste att man behövde...hihi.
Som detta 3-våningsfat för kakor tex. som jag köpte i helgen.
Jag har väl en sissodär 4st liknande. Kanske någon av dessa fyra, senare hamnar på Linneagårdens Loppis i sommar. Det är ju bara några månader innan jag öppnar...
 Pellisarna som jag försöker driva upp har tagit sig. 
 Senaste loppisfyndet var detta vita kakfat.
Det var ganska länge sedan jag målade någonting. Är oftast så bortskämd av sambon som är snabb med målarpenseln. Men idag blev ett vägg-hörnskåp som jag köpt på Röda korset + lite andra träföremål strukna med några lager vit färg. De ligger på tork just nu.

Snart helg igen...
//m

Stort Grattis till damerna som tog VM-silver i stafetten idag. Vilka tjejer!!

Inga kommentarer: