lördag 19 juli 2014

Malm Ljustakar




Igår när vi som bäst satt & fikade i uterummet kom världens regnskur med åska & flera blixtar. Gillar det inte sedan blixten slog ner i vår skog här runt knuten för några år sedan. Det var kväll, jag var hemma själv med en nyfödd bebis & flickorna, då 2 & 4år... då plötsligt såg jag skogen brinna...& jag ringde 112. Allt gick bra, brandkåren kom, men efter det är jag lite "skraj" för oväder! 
(om nån undrar så var sambon & köpte en bil flera flera mil bort & missade "tillställningen")
Nog om det. Det som jag egentligen tänkte skriva om idag var om ljusstakarna! 
Har några malm ljusstakar i min loppis som jag tog & ställde på bordet i uterummet. (finns fler till salu) Brukar oftast dras till "silver/fattigmanssilver, men man följer väl trenden med guldiga föremål i koppar & malm...
Vad gillar du..."guld" eller "silver"
Fast guld är inte allt som glimmar....eller hur var det nu då?
Önskar Dig en finfin Helg!
//m

Inga kommentarer: