onsdag 31 oktober 2012

Äldre avlutad skänk






Nu är det senaste Blocket-fyndet på plats!
Det är en äldre avlutad skänk som är hela 130cm hög & står i vårat sovrum. Den rymmer allt sänglinne till både oss & barnen.
Jag vill fundera en stund på om...om den ska målas vit. Visst är den fin som den är nu oxå, men vi har vitt & svart i sovrummet & jag tycker att det "skär" sig lite med en träfärgad trämöbel som blickfång!!
Om du undrar vad vi gav för denna skönhet, så kan jag berätta att det var just ett fynd: 500kr. Jag är så nöjd över köpet.
 
Idag lyser solen det är så vackert med snön som glittrar i träden & marken är helt vit. -4grader.
Det blir ingen större vistelse ute just nu, då jag snart ska iväg på jobbet. Våra barn har november-lov & flickorna har sovit hos momma inatt. Efter jobbet är jag & lillkillen bjuden på middag, medans sambon får vara hemma å kurera sig i dessa influensa-tider.
Ha det bra!
//m

4 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Ååååå... så fin!!
Men jag förstår att det kliar i fingrarna att måla vitt... denna magiska färg..;)Fniss. För det är samma här... tycker trä är helt underbart vacket... men det slutar alltid med vitt!!
Är så glad att jag hittade till din underbara blogg.. kan inte fatta att jag (som härjar runt bland inredningsbloggar JÄMT) inte hittat till dig tidigare!! Men...men.... bättre sent än aldrig....;)
Ha det gott!!
Kramar Anetthe

~ INA ~ Inas☆House sa...

Vilken vacker byrå! och vilket superduperbra pris! :)
Jag förstår att du vill måla den vit, för det skulle jag också ha i åtanke om jag hade ett trärent skåp. :)

Må gott!

Kramen
Ina

Glaver sa...

du vet väl att det e loppis på osd igen sista söndagen i november:-)

Tinas bo sa...

WOW!!
Vilken underbar skänk!!
Och vilket superpris!!
Grattis! :)
Den är bara såå vacker som den är, men jag förstår att det kliar i fingrarna... hihi
Den ser säkert super ut som vit och shabbad oxå..

kram Tina