tisdag 23 februari 2010

Följ med ner i källaren...



M
in arbetsmyra till sambo har fräschat upp våran mörka & trista källare (se bild i högra spalten), till en ljus, trevlig & mysig plats att vara på.



Väggarna är klädda med "panelskivan" 60cm & målades sedan vita.
Vi tog ner den "gamla" hörnsoffan som vi haft på övervåningen, den blev stor & bra här i källaren. I dagarna kommer tv:n som vi beställt. Den blev......just det....VIT!



L
yckan var total, då T äääntligen fick hänga upp sitt älghorn på väggen. Han fällde denna "stor-oxe" i höstas.
Men jag måste faktiskt hålla med om att hornet gjorde sig mycket bra ovanför soffan.
Nu fattas bara några fällar på golvet oxå....



H
är sitter gärna våra döttrar & klinkar. Det händer väl att jag själv försöker mig på att spela en trudilutt ibland. Jag är glad att jag i min tonårstid köpte detta stora piano, som har en vacker klang & så är det ju en fin inredningsdetalj nu...



S
jälvhäftande väggtext:

Dröm om morgondagen
Minns gårdagen
Lev idag



D
e mönstrade skåne-längderna skärmar av intill trappen & tvättstugan. Månbordet hade jag till försäljning i min loppis, men det blev osålt. Kanske för att det är väldigt stort & tar plats, vilket det gärna fick göra här nere. Rummet är ca: 25kvm.



D
å har ni fått varit nere i källar´n en sväng. Jag visar nog fler bilder då "öppna spisen" vi beställt från Ellos har kommit.
Tror jag går upp igen & kokar mig en kopp te. Hela familjen är tussiga & ute är det kallt. Inatt hade vi -38,9
Önskar Er en bra vecka.
//madelene

20 kommentarer:

Huset utanför stan sa...

Å vilken duktig man du har! Vilken härlig källare! Känns inte alls källarlikt utan ljust och härligt!

Hoppas du får en fin vecka! Kram

Lantbacken sa...

Guud så fint, kan inte tro att det är en källare. Så vill jag också ha det i vår källare.
Kram / Pernilla

StrandviksVillan sa...

Bra jobbat!! Vilken förvandling!
Ser riktigt mysigt ut där nere nu.

kram,
Ann-Christine

Vita rosor och förgätmigej sa...

Det blev ju helt otroligt snyggt! Måste vara underbart med ett piano, men vi har tyvärr inte plats... ;0(.
Kram/ Anna

MOONLOVER´S sa...

Fan så snyggt det blev =) Ja blev hemma i morse,men ska försöka ta mig ner snart =) Måste bara koka upp bilen först :P
Kram

Designe sa...

Gu så himla snyggt!!!!...vilken superfräsch källare och soffan passar ju kanon där med det fina bordet! Så fint gammalt piano oxå! Panelskivan är kanon att jobba med och blir ju så fin målad..inte tänker man på att det är skivor inte! Ha en bra vecka! Kram :)

Nygammalt sa...

Wow så läckert! Ni har gjort ett väldigt bra jobb. Så snyggt dekorerat med alla vackra ting där. Kan tänka mig att det kommer att bli en favoritplats att vara på.

Er temperatur är jag dock inte lika imponerad av ;)

Må så gott!
kram.

Lavendeldockan sa...

Hej där =)
vad kul att hitta en ny och trevlig blogg, hoppas allt är bra med dig?
Kram erica

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint det blev, vilken skillnad.
Nu kan jag tänka mig att ni kommer spendera mycket tid där nere...speciellt när öppna spisen kommer också.

Ha det gott, kram Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev i källaren. Vilken skillnad och vilken sambo du har som fixat till det så bra. Min make och panelskivorna var inte alls överens när han satte upp sådana i hallen. han tyckte att de gick sönder så lätt.

Kram Ullis

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint ni fått det härligt med lite extra krypin.
Kram Theres

Marie sa...

Så fint det blev, vilken otrolig skillnad!!!!! Skulle aldrig ha gissat att bilderna var från en källare, ser verkligen supermysigt ut!

Ha en fortsatt bra vecka Madelene!
Kram Marie

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Tack för goa kommentarer hos mig!
Vilken källare... - jättefint! Den pianopallen var så läcker.
Här var ju en superfin blogg - vad glad jag blir att du hittade till mig :)
Blir nog kvar här o kikar runt lite...
Kul att du ville vara med i min utlottning - lycka till!
Marie

Grindelunda sa...

Men så fint, helt fantastiskt!!!

Jag sitter och skrattar för här finns det också älghorn som inte har någonstans att bo. maken skulle nog bli glad om även han fick sätta upp en trofé :)

Hoppas du kan komma på lördag. Ja, det är Erika som är initiativtagare till denna helg.
Kram i kylan från Gunilla

Vitaboet sa...

Hej hej. Åh så fint det var, ljus och vitt. Det svara pianot var så vackert där i allt det ljusa.

Ha en fin kväll. Kram Camilla

silje-sin sa...

Hei:) Så utrolig fint det ble! Og det er sikkert veldig praktisk å ha en ekstra tv-plass når man har tre barn. Jeg synes du har en kjempefin blogg, og et fantastisk hjem! klem fra silje.

linnea-maria sa...

Hej vilket härligt tvrum. Det är väl inte helt fel att bo ihop med en arbetsmyra ;) då kan man få saker att hända. Ha det fint /linne-maria

Annas skattkammare sa...

Men så snyggt ni gjort i rummet! Blev riktigt inspirerad!
Kram /Anna

Marita sa...

Oj vad fint ni har gjort i er källare! Vilket underbart rum att vara i!! Duktiga ni är du och maken!!!
kram, Marita

Anonym sa...

Vilken mysig källare.

Kram Louise