fredag 28 november 2008

I väntan på advent....

Snart tänder vi det första ljuset & en mysig stämning börjar sakta men säker infinna sig hos oss. Här eldas en massa ljus (nästan) året runt, men det är något speciellt vid adventstiderna!
Igår inhandlades dessa kransar från Hemtex, samt några julklappar. Jag hade en härlig dag i "stora staden" tillsammans med min syster.

Två "oäktingar" pryder det gamla sängskåpet i vardagsrummet.


Idag fortsätter förberedelserna inför helgen & så fort jag får en stund över så ska jag kika in till Er, mina goa bloggvänner.
Trevlig helg & Ha det så jättebra.
Varma kramar från mig vintriga Jämtland.
//madelene

25 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Vilka fina kransar och skåpet var ju helt underbart fint!
Ha en skön helg och första advent!
Kram /Anna

Jenny Oak Fae sa...

Vilket vackert skåp...blev perfekt med de fina kransarna på det..!

: )

Önskar dig en skön & trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Mitt hvite hus sa...

Wow for et skap du har. det var flott=) nydelige kranser du har laget=)

Nyt helgen Klem Kerstin

Englagård sa...

Även oäkta kransar är fina och så barrar dom inte:) Skåpet är ju så charmigt så. Visst är det härligt med advent.

ha en skön helg
kram Karina

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag. Kram camilla

me and alice sa...

Hej!
Åh, vad juligt och fint du har fått det. Vilket underbart snedklaffskåp ni har där!
Trevlig advent i morgon! Nu struntar jag i tvättlasset ett tag. Här ska drickas glögg!!
Kram Susanne

Grindelunda sa...

Vilka underbara kransar du satt på skåpet. Jättevackert. Min vecka har varit bra, men så skönt det är att vara hemma!!! Här pyntas det för fullt nu i advent, och det är så mysigt.
Det stämmer att det är sista kyrkis för terminen på måndag, så ni är så välkomna till oss.

Ha det så gott!
Kram Gunilla

Maria sa...

Visst är det mysigt med advent! Bästa tiden är ju nu, innan jul...som är fylld med mys och förväntningar!
Vi har också kallt så jag är glad att jag står inomhus på den här marknanden.

Katta sa...

Vilka fina oäktingar :) För att inte tala om skåpet så fint så. Jag avundas er där uppe inte direkt för de 15 minusgraderna men för snön, som Em sa till mej häromdan -mamma, jag önskar att snö kunde vara varm.Ha en riktigt bra första advent, kram Katta

MOONLOVER´S sa...

trevlig första advent på dig vännen. kram

Klaffen sa...

Oj hvilka fina kransar!Nydelig blogg du har! God 1`ste advent. klem

Annika sa...

Syns inte att de är oäktingar, dom är jättefina och gör skåpet än mer vackert.
Ha en fin adventskväll.
Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina kransar. Passade verkligen jättebra på ditt skåp.

Ha en riktigt skön kväll!
Kram Ullis

Nygammalt sa...

Ljuvliga bilder. Dessa kransar är perfekta, har själv två som pryder mina hallgarderober.

Kram.

Marie sa...

Skåpet är helt fantastiskt vackert Madelene och de där "oäktingarna" finns här hemma hos mig också!!!

Ha en riktigt mysig vintervecka!
Kramar Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Såna där oäkta finns på flera ställen hemma hos mig också, perfekt, lika fina från år till år och barrar inte alls!

Hoppas att allt är bra med dig!

Kramis kramis!

Grindelunda sa...

Hejsan!
Har haft tjall med datorn hemma, så nu smiter jag in på jobbets. Ville bara tala om vad Maja sa när hon fick se tändsticksasken jag fick i måndags. Men mamma, såna där servetter har vi ju hemma!

Jag tyckte att mönstret var bekant för jag köpte just servetterna för någon månad sen på Åhlens i H-sand för jag tyckte så mycket om dem.
Lyckat då att just jag fick asken som matchade :)

Kram från Gunilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

men du så fint!
Är oxå på jakt efter kransar...tackar för tipset om HEMTEX!!

kramiz Nilla

Stina sa...

Hugamejsan vad fint.:-) Kramis

Anonym sa...

Har läst på andras bloggar att du hade ordnat det så fint, med fika och mys!
Jättefina kransar som prydde skåpet, vilket jag bara älskade på en gång...sååå underbart!
Önskar dig en härlig vecka!
Kram,
Bella

Lilla Blanka sa...

Nämen hade jag inte skrivit här :o Jaha då tjuv-kikade jag visst bara sist ;)

Det ser alldeles underbart ut..både kransar och det fina skåpet!

Kram
Mia

Millygarden sa...

Vackert skåp du har med fina kransar på!

Önskar dig en trevlig advent!

Kram Marina

Sallys hus sa...

Hallå där!
Det var länge sen!
Så fint tv-rummet blev!
de där kransarna köpte jag förra året på Hemtex.....de är verkligen jätte fina. De ser så verkliga ut...:) Nu har ju inte jag ett lika fint skåp som du förstås....
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Designe sa...

Superduperfint! Väldigt praktiskt med oäkta kransar! Jag gjorde lingonkransar häromdan och det skräpar som 17 men var lite kul för det fanns några bär kvar på riset!:)
Ha en härlig adventshelg!
Kram på dig! :)

Himlarum sa...

En så´n julstämning! Kransarna och skåpet är underbara!!!

Kram
Ann-Helen